Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Opel Manta A
Opel Manta A
1951-2000

Όταν οι σχεδιαστές ονειρεύονται τη δουλειά τους, ονειρεύονται το μέλλον του αυτοκινήτου. Αυτή η ρήση του George Gallion είναι ιδιαίτερα εύστοχη για το Manta A.

Το γερμανικό sport μοντέλο παρουσιάστηκε επίσημα στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου των Παρισίων τον Σεπτέμβριο του 1970, δύο μήνες πριν το τετράθυρο Ascona A, με το οποίο μοιραζόταν το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης. Ο George Gallion, αναπληρωτής επικεφαλής εξωτερικής σχεδίασης της Opel, δεν είχε πολύ χρόνο για τη δημιουργία του Manta, που ήταν η απάντηση της Opel στο Ford Capri. «Ο διευθυντής μου εκείνη την εποχή, ο Chuck Jordan, μου ανέθεσε την εξέλιξη ενός ανταγωνιστή του Capri,» σχολιάζει. «Ο Chuck έφυγε για διακοπές λέγοντας «ολοκληρώστε το μέχρι να επιστρέψω, διαφορετικά θα σας δείξω πώς γίνεται». Το Manta διαμορφώνεται μέσα από καθαρές ζωηρές γραμμές που παραπέμπουν στο στυλ ιταλικών σπορ coupé. Παράθυρα χωρίς πλαίσιο, με δυναμικά και καθαρά σχήματα στα εμπρός και πίσω τμήματα, το ανέδειξαν γρήγορα σε προσιτό μοντέλο για τη νεότερη γενιά. Η λογική τιμή ήταν επίσης αποτέλεσμα χρήσης της πλατφόρμας του Ascona, αλλά και εξαρτημάτων που ήδη υπήρχαν. «Για παράδειγμα, δεν υπήρχε χρόνος εξέλιξης δικών μας φλας και προβολέων, γι αυτό ψάξαμε για να δούμε τι θα ταίριαζε και απλά δανειστήκαμε προβολείς από το Olympia, που είχε σταματήσει να παράγεται» θυμάται ο George Gallion.


Ιστορικό
To Manta A έμεινε στην παραγωγή για πέντε χρόνια, ενώ ήταν διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: Την βασική, την Deluxe (L) και την Rallye (SR). Οι υποψήφιοι αγοραστές του μπορούσαν να επιλέξουν μεταξύ δύο κινητήρων, του 1.6 λίτρων σε εκδόσεις ισχύος των 68 και των 80 ίππων και του 1.9 λίτρων με απόδοση 90 ίππων. Τον Απρίλιο του 1975 έδωσε τη θέση του στο Manta B, που υποβλήθηκε σε ανανέωση το 1982 και έμεινε στη γκάμα της γερμανικής εταιρείας έως το 1988. Προσφερόταν με κινητήρες από 1.584 έως 1.979 κυβικά εκατοστά, με απόδοση από 60 έως 107 ίππους.



Για την Opel, η σειρά Manta ήταν από τις πιο επιτυχημένες στην ιστορία της εταιρείας, αφού στο διάστημα 1970–1988 πούλησε περισσότερα από ένα εκατομμύριο
αυτοκίνητα. Η συνολική παραγωγή του Μanta A αρίθμησε 498.553 μονάδες. Σήμερα, το γοητευτικό sport γερμανικό μοντέλο της δεκαετίας του '70 είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, κυρίως λόγω του διαχρονικού του σχήματος. Στις συγκεντρώσεις ιστορικών αυτοκινήτων το Manta είναι από τα πιο θαυμαστά εκθέματα, δίπλα στο Opel GT.


OPEL MANTA A 1.6

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.594κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 85mm x 69.8mm
Σχέση συμπίεσης: 8.2:1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex 35 PDSI
Ισχύς: 68 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 11 χλγμ. στις 3.400 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 155 χλμ/ώρα
Μήκος: 4.292 χλστ.
Πλάτος: 1.626 χλστ.
Ύψος: 1.355 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.430 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.331 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.320 χλστ.
Βάρος: 930 κιλά

OPEL MANTA A 1.9

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.897 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 93 mm x 69.8mm
Σχέση συμπίεσης: 9:1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex 32 DIDTA-4
Ισχύς: 90 ίπποι στις 5.100 σ.α.λ.
Ροπή: 14,9 χλγμ. στις 2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα
Μήκος: 4.292 χλστ.
Πλάτος: 1.626 χλστ.
Ύψος: 1.355 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.430 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.331 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.320 χλστ.
Βάρος: 950 κιλά

carhistory

Κείμενο & φωτογραφίες: Opel