Carhistory.gr Logo
  » microcars » Peel Trident
Peel Trident
microcars

To scooter του σαλονιού που μπορούσε να κινηθεί σχεδόν φθηνότερα από ό,τι με τα πόδια...

Το Trident ήταν το δεύτερο τρίτροχο microcar μοντέλο της Peel Engineering Company, μιας δυναμικής και με καλές ιδέες εταιρείας που είχε την έδρα της στη νήσο του Μαν. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το 1964, στην διεθνή έκθεση μοτοσικλέτας του Earls Court στο Λονδίνο. Αν και η φιλοσοφία κατασκευής του δεν διέφερε πολύ από το προηγούμενο μοντέλο της Peel, το Ρ50, ήταν αρκετά διαφορετικό από εκείνο: Ο δίχρονος μονοκύλινδρος κινητήρας των 49 κ.εκ. της DKW ήταν τοποθετημένος στο πίσω μέρος του (στο Ρ50 το ίδιο μηχανικό σύνολο βρισκόταν στο κάτω μέρος του αμαξώματος και αριστερά), ενώ η μοναδική του πόρτα άνοιγε μαζί με όλη την οροφή προς τα πάνω (το Ρ50 την είχε στην αριστερή πλευρά) προσδίδοντάς του ένα παράξενο σχήμα, που μπορεί να αποδοθεί καλύτερα με την ορολογία flip-top coupe. Το μοναδικό κάθισμα του Trident ήταν μεγάλων διαστάσεων και ανερχόταν στα 787,4 χιλιοστά, ώστε να μπορεί περιστασιακά να χρησιμοποιηθεί και ως διθέσιο. Εξαιτίας της ιδιαίτερης εμφάνισής του απέκτησε και τρία χαριτωμένα υποκοριστικά (τσιχλόφουσκα, shopping car, scooter του σαλονιού), όπως άλλωστε είχε συμβεί και με το Ρ50. Σε κάθε περίπτωση και δικαίως είχε χαρακτηριστεί ως ένα από τα μικρότερα αυτοκίνητα στον κόσμο, με το απόλυτα πιο μικρό να μην είναι άλλο από το Ρ50.


Αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα;
Δεν είναι ξεκάθαρο το τί ακριβώς ήταν το Trident. Αυτοκίνητο με τρεις τροχούς και κινητήρα μοτοσικλέτας; Μοτοσικλέτα με τρεις τροχούς και οροφή, μεγάλο κάθισμα και τιμόνι αυτοκινήτου; Η απάντηση είναι πως μπορείτε να το χαρακτηρίσετε όπως θέλετε ή όπως σας ταιριάζει. Το ίδιο ισχύει και για τα ανταγωνιστικά του μοντέλα, όπως θα μπορούσαν να αποκληθούν τα ανάλογων ιδιοτήτων προγενέστερα οχήματα που ήδη γνώριζε η ευρωπαϊκή ήπειρος: To Fuldamobil S7 των 0,2 λίτρων με ισχύ 9 ίππων (1957), το Zundapp Janus των 0,2 λίτρων με ισχύ 14 ίππων (1957), το Galy Vibel των 0,2 λίτρων με απόδοση 15 ίππων (1954), τα Lawil A4 City και S3 Varzina των 0,2 λίτρων με ισχύ 14 ίππων και φυσικά το πιο διάσημο από αυτά, που δεν ήταν άλλο από το Messerschmitt KR200 (1955-1964). Το αυτοκίνητο είχε μήκος 1.829 χιλιοστά και πλάτος 1.067, με βάρος 90 κιλά (για άλλους 113), ενώ η ανώτατη ταχύτητά του ανερχόταν στα 45 χιλιόμετρα την ώρα. Η Peel Engineering Company διαφημίζοντάς το τόνιζε πως μπορούσε να κινηθεί σχεδόν φθηνότερα από ό,τι με τα πόδια, αφού σύμφωνα με τα λεγόμενά της η μέση κατανάλωσή του σε βενζίνη ήταν μόλις 2,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η αρχική τιμή λιανικής πώλησης του Trident ήταν 190 λίρες Αγγλίας.

Η συνήθης ατυχία...  

Οι περιορισμένες δυνατότητες μαζικής παραγωγής του από μια τόσο μικρή εταιρεία δεν επέτρεψαν στο Trident να σταδιοδρομήσει στην αγορά και όλα τα περαιτέρω σχέδια για το μέλλον του μπήκαν οριστικά στο συρτάρι το 1966. Δε θα μπορούσε άλλωστε να γίνει και διαφορετικά, αφού παρά τις ανάγκες της και την ασφυκτική ζωή στις μεγάλες πόλεις η εποχή εκείνη δεν ήταν ώριμη για τα microcars, τα οποία απέκτησαν σαφή χαρακτηριστικά αυτοκινήτου μόνο μετά την εμφάνιση του Smart (1997). Η συνολική του παραγωγή αρίθμησε μόλις 45 μονάδες (πέντε λιγότερες από το Ρ50), με μερικές από αυτές να έχουν κάτω από το πίσω καπό τον κινητήρα των 99 κ.εκ. του Triumph Tina. Αρκετά χρόνια αργότερα τo Trident έκανε μια εμφάνιση στην αμερικανική τηλεοπτική σειρά Monster Garage, όταν μια ομάδα μηχανικών προσπάθησε χωρίς επιτυχία να χωρέσει στο αμάξωμά του έναν κινητήρα από Suzuki Hayabusa. Επίσης, πραγματοποίησε δυό σύντομα περάσματα στην εκπομπή αυτοκινήτου του BBC Top Gear.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  

PEEL TRIDENT
Κατασκευαστής: Peel Engineering Company
Κατηγορία: Microcar
Αμάξωμα: Flip-top coupe
Σχεδιαστής: Cyril Cannell
Kινητήρας: Μονοκύλινδρος δίχρονος DKW
Θέση κινητήρα
: πίσω
Κυβισμός: 49 κ.εκ.
Ισχύς: 4,2 ίπποι
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 45 χλμ/ώρα
Μήκος: 1.829 χλστ.
Πλάτος: 1.067 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.270 χλστ.
Βάρος: 90 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1965-1966
Μονάδες παραγωγής: 45

 

carhistory  

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: peelengineering.com