Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Piollet 315
Piollet 315
concept & prototypes

Το όραμα ενός ανθρώπου, που μετουσιώθηκε σε ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο...

O Jacques Piollet ήταν ένας άνθρωπος παθιασμένος με τα αυτοκίνητα. Πειραματιζόταν με αυτά από πολύ μικρή ηλικία, φτιάχνοντας ό,τι περνούσε από τα χέρια του, όπως φυσικά και το δικό του kart. Λάτρης των sport μοντέλων της Triumph, o ευρηματικός νεαρός Γάλλος μετά το τέλος των μαθητικών του χρόνων φοίτησε στη σχολή ωρολογοποιΐας της Μπεζανσόν. Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας στην Αλγερία, που συνέπεσε με τον ένοπλο αγώνα της βορειοαφρικανικής χώρας για ανεξαρτησία από τους Γάλλους, συνέλαβε τις πρώτες ιδέες για την κατασκευή ενός ξεχωριστού αυτοκινήτου. Επιστρέφοντας στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Auvergne, πέρασε σχεδόν πέντε χρόνια (1961-1965) δουλεύοντας μέσα σε έναν αχυρώνα, προκειμένου να υλοποιήσει το όραμά του. Η μοναχική του προσπάθεια, περισσότερο μια θαυμαστή άσκηση θέλησης και επιμονής, είχε ως επιβράβευση την παρουσία του λευκού πρωτοτύπου του στο 53ο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Παρισίων το 1965, όπου το δημιούργημά του κέρδισε αμέσως την αγάπη του γαλλικού Τύπου.

Οι ιδιαιτερότητες
Ο αριθμός 315, που χρησιμοποιήθηκε από τον Piollet για την κωδικοποίηση του αυτοκινήτου, προέρχεται από τα δύο τελευταία αριθμητικά ψηφία της κάθε χρονιάς που δούλεψε γι αυτό ο δημιουργός του (61+62+63+64+65=315). Όσο για την εξωτερικό του σχεδιασμό, ήταν φανερό πως ο Jacques είχε αντλήσει την έμπνευσή του από τα διασημότερα gran turismo της εποχής (Ferrari, Maserati, Lamborghini) και πως το είχε κάνει πολύ καλά. Το πλαίσιο του αυτοκινήτου ήταν σωληνωτό και το διθέσιο coupe αμάξωμά του ήταν κατασκευασμένο από υαλοβάμβακα. Τα μηχανικά του μέρη προέρχονταν απόδύο δημοφιλή οικογενειακά μοντέλα της Peugeot τη δεκαετία του '60, το 403 και το 404. Επίσημα στοιχεία της εποχής εκείνης για την χωρητικότητα του κινητήρα του σε κυβικά εκατοστά, τη μέγιστη ισχύ του και τις επιδόσεις του στο δρόμο, δεν υπάρχουν.

Να κυνηγάς το όνειρό σου...
Τις ημέρες της διεθνούς έκθεσης της Πόλης του Φωτός ο Jacques Piollet απόλαυσε μια πρωτόγνωρη δημοσιότητα, καθώς το αυτοκίνητό του κόσμησε τις σελίδες δεκάδων δημοφιλών περιοδικών του Ειδικού Τύπου, αλλά και του lifestyle. To δημιούργημα του ρομαντικού Γάλλου δεν είχε συνέχεια και παρέμεινε ένα πρωτότυπο, λειτουργικό σε όλα. Στις ημέρες μας, όντας σε εξαιρετική κατάσταση από μηχανικής πλευράς και όχι μόνο, το 315 δίνει το παρών σε νοσταλγικές εκδηλώσεις αυτοκινήτου υψηλού επιπέδου, όπως η Retromobile και αρκετές άλλες.

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Retromobile 2012