Carhistory.gr Logo
  » america » Playboy
Playboy
america

Παρά την μόλις τετραετή παρουσία της στον κόσμο της Αυτοκίνησης, η μικρή εταιρεία από την Πολιτεία της Νέας Υόρκης, πρόλαβε να αφήσει κληρονομιά ένα πολύ όμορφο convertible μοντέλο.

Αυτό που ξενίζει αρχικά είναι η ίδια η ονομασία της εταιρείας (Playboy), αν ανατρέξουμε όμως στο lifestyle των πρώτων μεταπολεμικών χρόνων στην Αμερική, θα δούμε ότι τότε ακριβώς τα pin-up girls (όμορφα νεαρά κορίτσια με την ελάχιστη δυνατή ενδυμασία, που ζωγραφιστά ή φωτογραφημένα πλαισίωναν με την παρουσία τους κάθε προϊόν που φιλοδοξούσε να πουληθεί καλά στην αγορά) ήταν στο φόρτε της δημοτικότητάς τους. Η εικόνα αυτή καθρεφτιζόταν και στα πιο αντιπροσωπευτικά του κλίματος εκείνου περιοδικά της εποχής, όπως ήταν το Esquire και το Playboy. Άλλωστε, το αμερικάνικο όνειρο περιλάμβανε και το μοντέλο του άνδρα-κατακτητή, που θέλει να σφάζονται στα πόδια του αναρίθμητες αιθέριες υπάρξεις. Η σύντομη σταδιοδρομία της Playboy Motor Car Corporation στον κόσμο του αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1947, έτος ίδρυσής της στο Buffalo της Πολιτείας της Nέας Υόρκης. Την ίδια χρονιά, ένα πολλά υποσχόμενο πρωτότυπο των 40 ίππων ήταν ήδη έτοιμο. Έδειχνε να αγκαλιάζει το πνεύμα της εποχής, με την έξυπνη σχεδίασή του και τις συμπυκνωμένες διαστάσεις του.

Το 1948 ξεκίνησε η πιλοτική παραγωγή του, η οποία αρίθμησε συνολικά 94 μονάδες. Στην τελική του μορφή, το αυτοκίνητο έφερε πολλές βελτιώσεις σε σύγκριση με το πρωτότυπο. Ο σημαντικότερος από τους νεωτερισμούς του ήταν ασφαλώς η σκληρή οροφή από πτυσσόμενο χάλυβα, που μπορούσε μέσα σε ελάχιστο χρόνο να το μετατρέψει σε cabriolet (στη μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία μέσω μιας εταιρείας από το Hollywood αναφερόταν πως αυτή ήταν μια πρωτοποριακή ιδέα, στην πραγματικότητα όμως πρώτος διδάξας ήταν η Peugeot, ήδη από τη δεκαετία του '30). Το μηχανικό σύνολο των 2.2 λίτρων, με τις πλευρικές βαλβίδες, έδινε στο τριθέσιο μοντέλο ισχύ 48 ίππων και τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 120 χλμ./ώρα.Κι εκεί που θα πίστευες ότι πλέον η επιτυχία του Playboy στην αγορά ήταν εγγυημένη, σύμφωνα με τα όσα δήλωναν οι επικεφαλής της εταιρείας, εκεί τελείωσαν όλα...

Αντί της επιτυχίας, η καταστροφή...

Το φιλόδοξο μοντέλο επρόκειτο να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή του την άνοιξη του 1949, με την τιμή πώλησής του να ορίζεται στα 985 δολάρια. Όμως η εμπορική στρατηγική που υιοθετήθηκε για το προϊόν αποδείχθηκε εντελώς λάθος. Οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις της εταιρείας ήταν αδύνατο να ανταποκριθούν στην προοπτική της κατασκευής 100.000 αυτοκινήτων σε ετήσια βάση, ενώ η χρηματοδότηση των απαιτούμενων υποδομών της από ιδιώτες επενδυτές και όχι από κάποιο τραπεζικό οργανισμό απέτυχε πλήρως. Στις 14 Απριλίου της ίδιας χρονιάς η Playboy Motor Car Corporation κήρυξε πτώχευση, αφήνοντας στα κρύα του λουτρού και μια station-wagon έκδοση, που δεν πρόλαβε να περάσει το στάδιο του πρωτοτύπου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

PLAYBOY CONVERTIBLE (1948)
Αμάξωμα: Δίθυρο τριθέσιο convertible-cabriolet
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά με πλευρικές βαλβίδες
Κυβισμός: 2.175 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 82.55 mm x 101.6 mm
Ισχύς: 48 ίπποι
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο τριών σχέσεων
Μήκος: 3.962 χλστ.
Πλάτος: 1.473 χλστ.
Ύψος: 1.372 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.286 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.194 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.194 χλστ.
Ελαστικά εμπρός: 5.00 x 12
Ελαστικά πίσω: 5.00 x 12
Βάρος: 860 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1948-1950
Μονάδες παραγωγής: 97

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας, φωτογραφίες: playboymotorcars.com