Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Porsche 356
Porsche 356
sportscars

Το πρώτο μοντέλο με το έμβλημα του Porsche και συνάμα η αρχή της μεγάλης ιστορίας ενός από τους σημαντικότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο.

Στο θρύλο έχει περάσει το περιπετειώδες χρονικό, από τη σχεδίαση της πρώτης Porsche ως την έναρξη της παραγωγής της. Ο Porsche εμπνεύστηκε το όχημά του όσο ήταν ακόμη στη φυλακή, κατηγορούμενος για συνεργασία με τους Ναζί, ενώ ο γιός του επανίδρυε το οικογενειακό εργαστήριο σε ένα παλιό νερόμυλο στην Αυστρία. Εκεί, στο Γκμιντ, κατασκευάστηκαν οι πρώτες 50 356, πριν η εταιρεία εγκατασταθεί μόνιμα στη Γερμανία. Εν κατακλείδι, το αυτοκίνητο που για οικονομικούς λόγους βασίστηκε σε πολλά από τα μηχανικά μέρη του σκαραβαίου αρίθμησε από το 1948 ως το 1965 συνολικά 79.366 μονάδες, που αποτελούνται από επτά σειρές με κλειστό ή ανοιχτό αμάξωμα και έξι τύπους κινητήρων. Η 356Β Super 90 παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 1959, διαδεχόμενη την 356Α, της οποίας η παραγωγή είχε ξεκινήσει το 1954 και ολοκληρώθηκε στις 21.000 μονάδες. Οι διαφορές της με εκείνη ήταν πολλές: μακρύτερο αμάξωμα και νέος κινητήρας 1.6 λίτρων, αρχικά σχεδιασμένος αποκλειστικά για αγώνες, με διπλό εκκεντροφόρο άξονα που μεταξύ άλλων διέθετε και διαφορετική σχέση συμπίεσης, ανεβάζοντας πλέον την ισχύ του αυτοκινήτου από τους 60 στους 90 ίππους. Σήμερα, η πιο σπάνια και ολιγάριθμη από τις εκδόσεις των Super 90, με αμάξωμα τριών όγκων, θεωρείται μια δημιουργία της ελβετικής αμαξοποιίας Beutler of Thun. Η προτεραιότητα που έδινε ο Porsche στους αγώνες, ήταν φυσικό να περάσει και στα αυτοκίνητα που έφεραν το όνομά του. Έτσι, οι επιτυχίες άρχισαν νωρίς: το 1953 ο πρώτος τίτλος πρωταθλητή Ευρώπης στα ράλλυ κατακτήθηκε από τον Helmut Polensky, που οδηγούσε μια 356. Έπειτα, από τους αγώνες ποτέ δεν έλειψε μια Porsche, από τις διακεκριμένες θέσεις της γενικής κατάταξης ή από την κορυφή. Το 1961 κερδήθηκε ένα ακόμη πρωτάθλημα Ευρώπης, από τον Hans-Joachim Walter, που οδηγούσε μια Carrera 356 S 90. Ο Γερμανός ήρθε τότε με το αυτοκίνητο και στην Ελλάδα, για να νικήσει και το Ακρόπολις, η προσπάθειά του όμως στάθηκε ανεπιτυχής. Τα οφέλη για την εταιρεία ήταν μεγάλα από την εμπορικότητα του θαυμάσιου σπορ μοντέλου της, καθώς οι μισές από τις παραγόμενες στο εργοστάσιό της 356, κατέληγαν προς πώληση στις ΗΠΑ. Χαρακτηριστικό είναι ότι από το 1956 ως το 1959 το προσωπικό της Porsche αυξήθηκε από τα 750 άτομα στα 1.100, ενώ ο τζίρος της εταιρείας το ίδιο χρονικό διάστημα έφτασε από τα 52 στα 90 εκατομμύρια μάρκα. Η τελευταία έκδοση της 356, η C, εξελίχθηκε παράλληλα με την έναρξη παραγωγής της 911, διαθέτοντας στην SC και τον ισχυρότερο κινητήρα της σειράς. Οι διαφορές της με τον τύπο Β ως προς την εξωτερική εμφάνιση εντοπίζονταν μόνο στα φινιστρίνια, ενώ το αυτοκίνητο διέθετε και νέα δισκόφρενα. Λέγεται πως η τελευταία 356 αγοράστηκε από τη θεά της rock Janis Joplin, που την παρέλαβε βαμμένη με ψυχεδελικά χρώματα, έτσι όπως όριζαν οι τάσεις της εποχής.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 
PORSCHE 356C 1600 S (1963)
Kινητήρας: 4κύλινδρος boxer
Κυβισμός: 1.582 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 82.5 mm x 74 mm
Ισχύς: 94 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ.
Ροπή: 12,7 χλγμ. στις 4.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 185 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 11,8 δλ.
Μέση κατανάλωση: 8,6 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.013 χλστ.
Πλάτος: 1.676 χλστ.
Ύψος: 1.321 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.100 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.306 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.270 χλστ.
Βάρος: 935 κιλά 

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Porsche