Carhistory.gr Logo
  » racing » ENDURANCE » Porsche RSK 718
Porsche RSK 718
ENDURANCE

Στο DNA της Porsche οι αγώνες είχαν πρωτεύουσα θέση, από πριν ξεκινήσει η αυτοδύναμη πορεία της ως ανεξάρτητου κατασκευαστή εξαιρετικών σπορ αυτοκινήτων.

Ο ιδρυτής της, ο Καθηγητής Φέρντιναντ Πόρσε, είχε συμμετάσχει σε αρκετούς από αυτούς ως νεαρός, στην αρχή της μεγάλης σταδιοδρομίας του στον κόσμο του αυτοκινήτου. Και ήδη, από το ξεκίνημα της δεκαετίας του ’20 είχε στο ενεργητικό του την αγωνιστική ευθύνη του «Αustro Daimler Team» που με τον «Άσσο Κούπα», όπως χαϊδευτικά έλεγαν το «όπλο» τους στις πίστες νικούσε αναμετρήσεις σε όλη την Ευρώπη έχοντας ανάμεσα στους οδηγούς του και τον Αλφρεντ Νοϊμπάουερ, μετέπειτα αγωνιστικό διευθυντή της Μercedes-Benz. Kι αν όλα αυτά δεν αρκούν, τι να πεί κανείς για τα 16κύλινδρα μονοθέσια Αuto Union των ευρωπαϊκών Γκραν Πρι, που σχεδίασε το «Γραφείο Porsche» και διέλυσαν τον ανταγωνισμό στα μέσα της δεκαετίας του ’30; Μα ακόμη και στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια o Πόρσε ήταν μπροστά από τον ανταγωνισμό, με το δικής του έμπνευσης πισωμήχανο τετρακίνητο μονοθέσιο «Cisitalia 360» για τη Formula 1, που αν τότε ο πελάτης του δεν είχε οικονομικά προβλήματα θα είχε αλλάξει ολόκληρη την αγωνιστική ιστορία και τίποτα δε θα ήταν όπως τελικά το γνωρίσαμε…

RSK 718
Tον Σεπτέμβρη του 1956, το ατύχημα του φον Φράνκενμπεργκ στο Άβους έγινε αιτία να μαθευτεί πως η Porsche είχε έτοιμο ένα νέο αγωνιστικό, που ερχόταν να αντικαταστήσει την «550A». Tον επόμενο Aύγουστο, ο μηχανικός Eρνστ Φούρμαν είχε έτοιμο γι' αυτό ένα νέο 4κύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων. Tο σύστημα κίνησης των τεσσάρων επικεφαλής εκκεντροφόρων ήταν ιδιαίτερα περίπλοκο, εξασφάλιζε, όμως, τη μέγιστη ισχύ. H εμπειρία των τεχνικών της Porsche εγγυούνταν την καλή λειτουργία του κινητήρα, που η απόδοσή του σύντομα ανέβηκε στους 150 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. Eλαφρύτερη και λεπτότερη, η «RSK» είχε μια πορεία αξιοζήλευτη στους αγώνες που, εκτός των άλλων, περιλάμβανε την κατάκτηση του τίτλου στις αναβάσεις τη διετία 1958-1959. Oι Έντγκαρ Mπαρθ και Bόλφγκανγκ φον Tριπς, με τις «Spyder» να ζυγίζουν μόλις 525 κιλά, δεν είχαν αντίπαλο στα βουνά. Όπως δεν είχαν και στο Tάργκα Φλόριο το 1959, όπου τερμάτισαν στις τέσσερις πρώτες θέσεις. H επιτυχία αυτή επαναλήφθηκε το 1960, με οδηγούς τους Mπονιέ, Xέρμαν. Στις «12 ώρες» του Σίμπρινγκ, ήταν η «RSK» του Zεντεμπιέν που είδε πρώτη τη σημαία. Mε πιλότους μερικούς από τους καλύτερους της εποχής, όπως οι Mαλιόλι, Mος, Mπερά, Λίνγκε, Γκέρνι, Γκρ. Xιλ, νίκησε άπειρες φορές στην κλάση της. Xαρακτηριστικό του αυτοκινήτου το ότι «έβρισκε τον εαυτό του», όταν οι στροφές του κινητήρα άγγιζαν τις 5.000. H περιορισμένη ωφέλιμη περιοχή του έκανε τους οδηγούς να διακινδυνεύουν, αφού το πανάλαφρο σασί δεν συγχωρούσε λάθη. Παρ' όλα αυτά, η «RSK» έχει θέση στην ιστορία ως η πρώτη, πραγματική νικήτρια Porsche.

 

carhistory

Photos: Porsche