Carhistory.gr Logo
  » america » ReVere Model A
ReVere Model A
america
Το πρώιμο αμερικανικό sedan, με τα ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά, που νικήθηκε από την απληστία... 

Στις αρχές του 1917 η «ReVere Motor Car Corporation» ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή αυτοκινήτων στις βιομηχανικές της εγκαταστάσεις, στο Logansport της Πολιτείας της Ιndiana. H νέα εταιρεία ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του Paul Revere, ήρωα του αγώνα της Ανεξαρτησίας των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, τονίζοντας με αυτόν τον τρόπο τον πατριωτικό της προσανατολισμό. «Ψυχή» της ήταν ο Adolph Monsen, ιδιοκτήτης ήδη της «Marion Automobiles» στην περιοχή του Chicago. Βασικοί συντελεστές της, οι γνωστοί οδηγοί αγώνων Gil Anderson (στο cockpit των Stutz) και Tom Mooney (στο τιμόνι των Premier). Με άριστες μηχανικές γνώσεις και οι τρεις, είχαν στόχο να παρουσιάσουν στην αγορά των ΗΠΑ ένα μοντέλο με κορυφαία οδική συμπεριφορά και αξιοσημείωτες επιδόσεις στον δρόμο. Η ώρα για την παρουσίασή του έφτασε το 1919 και το αποτέλεσμα ήταν πράγματι αξιόλογο, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είχε την συνηθισμένη για τα αμερικανικά πρότυπα ονομασία «Model A».

Με ξεχωριστά στοιχεία
Mε πλαίσιο τύπου σκάλας και αμάξωμα από αλουμίνιο, το «Model A» φιλοξενούσε στο διαμέρισμα του κινητήρα του ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 5.9 λίτρων, που είχαν κατασκευάσει οι αδελφοί Duesenberg το 1912. Με απόδοση 106 ίππων, ήταν ένα από τα ισχυρότερα μοντέλα παραγωγής στην Αμερική, τη δεδομένη στιγμή. Με ευρωπαϊκή φιλοσοφία κατασκευής, που του έδινε ένα sport χαρακτήρα, το τετράθυρο δημιούργημα της «ReVere Motor Car Corporation» διέθετε μήκος μεταξονίου που σήμερα θα παρέπεμπε σε μικρό φορτηγό (3.327 χλστ.). Φρένα (ταμπούρα) έφερε μόνο στους πίσω τροχούς, όπως όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα της εποχής του. Για την ανάφλεξη φρόντιζε ένα μανιατό της Bosch, ενώ την τροφοδοσία σε καύσιμο είχε αναλάβει ένα καρμπιρατέρ της Stromberg (M-4). Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν της Brown-Lipe, αλλά σε κάποια μοντέλα χρησιμοποιήθηκε το κιβώτιο της Cotal, με δυνατότητα προεπιλογής σχέσεων. Όσο για τον πίνακα οργάνων ήταν αρκετά πλήρης, περιλαμβάνοντας ταχύμετρο, ρολόι, μετρητή πίεσης λαδιού και αμπερόμετρο. Μέχρι εδώ όλα καλά, αφού το αυτοκίνητο ήταν τελικά ξεχωριστό, πόσο μάλλον όταν ένας από τους πρώτους πελάτες ήταν ο βασιλιάς της Ισπανίας Alfonso XIII. Όμως, η ψυχή ορισμένων ανθρώπων, είναι άβυσσος.

Ο δόλος σκοτώνει το προϊόν
Το 1920 η εταιρεία ολοκλήρωσε μόλις 43 αυτοκίνητα, αλλά αυτό δεν είχε σημασία για όσους από το οικονομικό της επιτελείο δούλευαν σε νευραλγικές θέσεις. Από έλλειψη συνείδησης ή από απληστία, οι άνθρωποι αυτοί ενδιαφέρθηκαν περισσότερο να ληστέψουν τους επενδυτές, πουλώντας ακατάσχετα μετοχές και υποσχόμενοι υπερκέρδη. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία είχε ταλαντούχους σχεδιαστές και μηχανικούς. Σύντομα η ReVere Company, η οποία είχε συσταθεί για την άντληση κεφαλαίων, εκτέθηκε ανεπανόρθωτα. Το 1922 μαθεύτηκε πως η εταιρεία είχε κατασκευάσει όλα κι όλα 165 αυτοκίνητα, χωρίς να αξιοποιήσει τις εισροές κεφαλαίων για την παραγωγή περισσότερων. Τότε την παράτησαν όλοι και οι υποψήφιοι πελάτες της έφυγαν οριστικά, ενώ οι επενδυτές έχασαν τα χρήματά τους. Ο Adolph Monsen προσπάθησε να την επανιδρύσει, με τη βοήθεια ενός πρώην διευθυντή της και με νέους επενδυτές, όμως όλα τελείωσαν το 1926 με την εκκαθάρισή της. Στους καιρούς μας πιστεύεται ότι επιβιώνουν μόλις έξι Model A, με τα τέσσερα από αυτά να φέρουν ακόμη τον αρχικό κινητήρα της Duesenberg. Πρόσφατα, πουλήθηκε κάποιο σε μια διεθνή δημοπρασία, στην τιμή-έκπληξη των 137.000 ευρώ. Καθόλου άσχημα, για κάτι που τελείωσε άδοξα και με τόση πίκρα...

credits

Source: http://casscountyin.tripod.com, https://www.conceptcarz.com Photos: Darin Schnabel, RM Auctions. Kείμενο: Σπύρος Χατήρας