Carhistory.gr Logo
  » product » 1915-1950 » Renault 4CV
Renault 4CV
1915-1950

Το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο που ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο πωλήσεις, ήταν μια ιδέα που γεννήθηκε στα δύσκολα χρόνια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, έχοντας ως παράδειγμα το «σκαθάρι» του Ferdinand Porsche.
 
Το αρχικό πρωτότυπο ολοκληρώθηκε το 1942, με την επίβλεψη των σχεδιαστών της Renault, Fernand Picard, Charles-Edmond Serre και Jean-Auguste Riolfo, που ξεκίνησαν να εργάζονται επάνω σε αυτό τον Απρίλιο του 1941. Η ολοκλήρωσή του ήταν περιπετειώδης, αφού συντελέστηκε λαθραία και στην κυριολεξία «κάτω από τη μύτη» του στρατού κατοχής των Ναζί. Για να συμβεί αυτό και να μπορέσει το αυτοκίνητο να τελειώσει και να δοκιμαστεί, η Renault χρειάστηκε να «κρύψει» από τους κατακτητές της Γαλλίας 170.000 ώρες εργασίας. To «4CV» εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το 1946 στο Παρίσι, στη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης στην «Πόλη του Φωτός». Το εργοστάσιο τότε είχε ήδη αλλάξει ονομασία και λεγόταν «Regie Renault», αφού στις 16 Ιανουαρίου 1945 τα γαλλικά δικαστήρια είχαν διατάξει την κατάσχεση της περιουσίας του Λουί Ρενό, μετατρέποντας το βιομηχανικό του συγκρότημα σε ιδιοκτησία του κράτους. Τον Αύγουστο του επόμενου χρόνου ξεκίνησε η μαζική παραγωγή του «4CV», αρχικά με υδρόψυκτο κινητήρα 747 κ.εκ. που απέδιδε 17 ίππους, ενώ εφοδιαζόταν με κιβώτιο ταχυτήτων τριών σχέσεων. Με τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω, το αυτοκίνητο ήταν ήδη από τα μέσα του 1949 το πιο δημοφιλές στη Γαλλία και με τις περισσότερες πωλήσεις, δικαιώνοντας το στόχο της επιδιωκόμενης καθιέρωσής του στη συνείδηση του κόσμου ως «λαϊκό αυτοκίνητο». Η επιτυχία του «Κατρ Σεβώ» οδήγησε την εταιρεία το 1956 στην έναρξη της παραγωγής του ίδιας φιλοσοφίας μοντέλου «Dauphine». Στον αγωνιστικό τομέα δεν τα κατάφερε κι άσχημα, κατορθώνοντας να νικήσει την κλάση του στις «24 ώρες» του Λε Μαν και στο Μίλε Μίλια. Να μη ξεχνάμε άλλωστε και πως η πρώτη συνεργασία μεταξύ του βελτιωτικού οίκου της Διέππης «Αlpine» του Ζαν Ρεντελέ και του εργοστασίου της Renault, το «Α 106», βασίστηκε στην πλατφόρμα του «4CV». Στις 4 Ιουνίου του 1961 το τελευταίο «4CV» εξήλθε από τη γραμμή παραγωγής, αριθμώντας συνολικά 1.105.547 μονάδες. Το μοντέλο κατασκευαζόταν επίσης κατόπιν αδείας και στην Ιαπωνία, από τη Hino Motors Ltd.

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

RENAULT 4CV
Kινητήρας
: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 747 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 54.50 mm x 80.00 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.25:1
Ισχύς: 21 ίπποι στις 4.100 σ.α.λ.
Ροπή: 4,6 χλγμ. στις 2.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 95 χλμ./ώρα
Μήκος: 3.607 χλστ.
Πλάτος: 1.430 χλστ.
Ύψος: 1.470 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.095 μ.
Βάρος: 560 κιλά

carhistory

Photos: Renault