Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Renault 5
Renault 5
1951-2000

Το «πέντε» εμφανίστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά τον Ιανουάριο του 1972, κάνοντας αίσθηση στο κοινό, με τις συμπυκνωμένες διαστάσεις και την ευκολία οδήγησης που προσέφερε.

Μοντέρνο για την εποχή του και απευθυνόμενο στους νέους, ανεξαρτήτως του βαλαντίου τους, κατάφερε να «εισχωρήσει» στο ανήσυχο πνεύμα τους. Παράλληλα, έγινε και μόδα, αφού είχε μεγάλο ενδιαφέρον σχεδιαστικά, με καθαρές γραμμές και γυάλινες επιφάνειες, καθώς και εσωτερικούς χώρους περισσότερους από ανάλογα μοντέλα της εποχής. Η απλότητα κυριαρχούσε στο διακοσμημένο με κάθετες ραβδώσεις ταμπλό, που περιείχε μόνο τα απαραίτητα, διατηρώντας ψηλά τη λειτουργικότητά του. Το αυτοκίνητο αναδείχθηκε το 1973 δεύτερο στην ψηφοφορία «Car Of The Year», με ελάχιστη διαφορά ψήφων από το Audi 80. To Renault 5 αρχικά ήταν διαθέσιμο στην έκδοση L με τον κινητήρα των 782 κ.εκ. του 4, ο οποίος απέδιδε 36 ίππους. Προσφερόταν επίσης και ως TL, με το μηχανικό σύνολο των 956 κ.εκ. και των 47 ίππων, το οποίο χρησιμοποιούσε και το 8. Το 1974 η γκάμα του ενισχύθηκε με μια περισσότερο sport έκδοση, την LS, με κινητήρα 1.289 κ.εκ., απόδοσης 64 ίππων. Δύο χρόνια αργότερα στο δυναμικό του 5 προστέθηκε και η έκδοση GTL, με το μηχανικό σύνολο των 1.289 κ.εκ. να αποδίδει για την περίσταση 42 ίππους.



5 Alpine
Τ
o 1976 παρουσιάστηκε και το Alpine, με ισχύ 90 ίππων, από ένα κινητήρα των 1.397 κ.εκ. Η εμφάνισή του ήταν φυσικά περισσότερο αθλητική, εικόνα που ενισχύθηκε την επόμενη χρονιά, όταν το μοντέλο φόρεσε τους τριάκτινους αλουμινένιους τροχούς της Alpine A310. Το καπάκι του κινητήρα του ήταν αλουμινένιο, με περιποιήσεις της Alpine, καθώς αντίστοιχης προέλευσης ήταν και η πολλαπλή εισαγωγής που φιλοξενούσε το διπλό Weber.



To
μηχανικό του σύνολο συνεργαζόταν με κιβώτιο 5 σχέσεων, όπου οι τέσσερις πρώτες ήταν αρκετά κοντές, ενώ η 5η ήταν overdrive. Οι σφικτότερες αναρτήσεις του, σε συνδυασμό με το πολύ καλό πλαίσιο προσέδιδαν διασκεδαστικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Το εσωτερικό περιελάμβανε ένα πλήρες ταμπλό με πληθώρα οργάνων, το γνωστό τριάκτινο τιμόνι και καθίσματα με καλύτερη στήριξη του σώματος, από αυτά των απλών εκδόσεων.

 

Επιτυχημένο βιογραφικό

Τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη της παραγωγής της, το μηχανικό σύνολο της έκδοσης L αντικαταστάθηκε από ένα μεγαλύτερο, των 845 κ.εκ. Το 1978 παρουσιάστηκε η αυτόματη έκδοση, με τον κινητήρα των 1.3 λίτρων και ισχύ 55 ίππων. Τον επόμενο χρόνο το 5 απέκτησε και πεντάθυρο αμάξωμα, με τις εκδόσεις L και TL να χρησιμοποιούν το μηχανικό σύνολο των 1.108 κ.εκ., απόδοσης 45 ίππων. Το 1979 ήταν σημαντικό για το μοντέλο και για έναν επιπλέον λόγο, αφού στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του το πρωτότυπο του υπερτροφοδοτούμενου 5. Η έκδοση παραγωγής εμφανίστηκε λίγους μήνες αργότερα, τον Ιανουάριο του 1980, στο Motor Show των Βρυξελλών. Η έκπληξη ήταν ευχάριστη για πολλούς, καθώς ο κινητήρας είχε μετακομίσει από την αρχική του εμπρόσθια θέση και είχε μεταφερθεί στο κέντρο του αμαξώματος. Παράλληλα, ο υπερτροφοδότης της Garrett εκτόξευε την ισχύ του κινητήρα των 1.397 κ.εκ. στους 160 ίππους. Ύστερα από δύο χρόνια ήρθε η ώρα για την παρουσίαση της πλούσιας σε εξοπλισμό έκδοσης ΤΧ, ενώ το 1982 ήταν θετικό και για το 5 Αlpine, του οποίου η ισχύς σκαρφάλωσε από τους 90 στους 110 ίππους. Το 1983 κατέφθασε το 5 Turbo 2, ενώ η χρονιά που ακολούθησε ήταν η τελευταία της παραγωγής του μοντέλου στη Γαλλία. Όλες του οι εκδόσεις (η βασική, η TL, η GTL, η GTS και η TSE) μετονομάστηκαν σε Laureate. Την ίδια περίοδο, ξεκίνησε την εμπορική του σταδιοδρομία το Super 5.

Best-seller

Η εμπορική επιτυχία του Renault 5 και των παραγώγων του ήταν πολύ μεγάλη, τόσο στη χώρα κατασκευής του, όσο και διεθνώς. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στην αγορά της Γαλλίας ήταν πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις από το 1974 μέχρι το 1983. Το σύνολο της παραγωγής του, από το 1972 έως το 1992, αρίθμησε 5.325.890 μονάδες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

RENAULT 5 LS (1974)
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.289 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 73 mm x 77 mm
Ισχύς: 64 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 155 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.500 χλστ.
Πλάτος: 1.520 χλστ.
Ύψος: 1.400 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.400 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.290 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.240 χλστ.
Βάρος: 770 κιλά

RENAULT 5 ALPINE (1976)
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.397 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 76 mm x 77 mm
Σχέση συμπίεσης: 10:1
Καρμπιρατέρ: 1
Weber
Ισχύς: 90 ίπποι στις 6.400 σ.α.λ.
Ροπή: 11,7 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους
εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα:
172 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα:
10,8 δλ.
Μήκος:
3.540 χλστ.
Πλάτος:
1.520 χλστ.
Ύψος:
1.377 χλστ.
Μεταξόνιο:
2.440 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός:
1.293 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω:
1.267 χλστ.
Βάρος:
850 κιλά

RENAULT 5 GTL (1979)
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.289 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 73 mm x 77 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.5:1
Καρμπιρατέρ:
1 Solex
Ισχύς:
42 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή:
8,4 χλγμ. στις 2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 136 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.510 χλστ.
Πλάτος: 1.550 χλστ.
Ύψος: 1.400 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.400 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.290 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.240 χλστ.
Βάρος: 785 κιλά

 

carhistory

Photos: Renault