Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Renault Clio I
Renault Clio I
1951-2000

Το Clio πρώτης γενιάς κατέλαβε περίοπτη θέση στην καρδιά των φίλων του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα σηματοδότησε και τη ρήξη της Renault με το παρελθόν.

H εικόνα των γαλλικών αυτοκινήτων προς τα έξω, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, δεν ήταν ιδιαίτερα κολακευτική όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής τους. Tοποθετημένα στη συνείδηση της κοινής γνώμης μια βαθμίδα υψηλότερα από τα ιταλικά, επιλέγονταν κυρίως για την αξεπέραστη άνεση που προσέφεραν και για την ασφαλή τους οδική συμπεριφορά. Aυτή η κατάσταση ίσχυε και για τη Renault, με αποτέλεσμα να έχει αρκετή επιτυχία στη νότια Eυρώπη, κυρίως χάρη στα μικρά της μοντέλα που ταίριαζαν περισσότερο στις οικονομικές και κυκλοφοριακές συνθήκες αυτών των περιοχών, αλλά όχι και στη βόρεια, όπου λόγω της καλής ποιότητας των δρόμων και του υψηλότερου βιοτικού επιπέδου το κοινό απαιτούσε κάτι περισσότερο από την άνεση και την καλή οδική συμπεριφορά.



Τα ανώτατα στελέχη της κατάλαβαν πως χρειαζόταν μια προσπάθεια βελτίωσης της εικόνας της και σε άλλους τομείς πέρα από αυτούς της «παραδοσιακής γαλλικής σχολής» και πως δεν ήταν δυνατόν κάτω από τις νέες συνθήκες που επρόκειτο να δημιουργηθούν με την ενοποίηση της ευρωπαϊκής αγοράς, ένας μεγάλος κατασκευαστής να μην απευθύνεται σε όλους τους Eυρωπαίους. H πρώτη προσπάθεια για την προώθηση μιας νέας εικόνας της Renault έγινε με το 19 και κρίθηκε επιτυχημένη. Τον Ιούνιο του 1990 η προσπάθεια αυτή επεκτάθηκε και επισήμως προς τα κάτω, προς την κατηγορία όπου η Renault είχε πάντα μια ισχυρή θέση, με την εμφάνιση του Clio.





Η Μούσα της Renault

To νέο μικρό αυτοκίνητο θα μπορούσε να πει κανείς ότι παρουσιάστηκε σχεδόν σαν ρήξη με το παρελθόν, καθώς ήταν εντελώς διαφορετικό από το αυτοκίνητο που αντικατέστησε, σε αντίθεση με τη συνέχεια που υπήρξε μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης γενιάς του 5. Tο Clio μάλιστα δεν «αποστράτευσε» εντελώς τον προκάτοχό του, αφού το 5 εξακολούθησε να κατασκευάζεται για ένα διάστημα στην απλούστερη έκδοσή του, ως μία φθηνότερη λύση. Eπιπλέον, ήταν το πρώτο μοντέλο της νέας γενιάς της Renault που δεν κωδικοποιήθηκε με έναν αριθμό, αλλά με ένα όνομα εμπνευσμένο από την αρχαία ελληνική μυθολογία, επειδή οι άνθρωποι της Renault κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αυτό δίνει στο αυτοκίνητο περισσότερο ξεχωριστή προσωπικότητα. Για την ιστορία ή τη μυθολογία μάλλον, Κλειώ ήταν το όνομα της Μούσας που υμνούσε τις πράξεις των ανθρώπων, όταν έκαναν κάτι εξαιρετικό. Επίσης, υπηρετούσε την επική ποίηση και την Ιστορία.

Clio I

Οι πρώτες τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις των Clio κυκλοφόρησαν το 1990 με ευάριθμη σειρά κινητήρων: 1.1 (49 ίπποι), 1.2 (58 ίπποι), 1.4 (80 ίπποι), 1.7 (92 ίπποι), 1.8 (95 ίπποι) και 1.8 λίτρων 16V (137 ίπποι). Το γαλλικό supermini έδειξε από το ξεκίνημα πως υπερτερεί σε κάθε τομέα έναντι του ανταγωνισμού του: άνετο, καλοφτιαγμένο, εξοπλισμένο όσο ελάχιστα και με «ζωηρά» μηχανικά σύνολα. Επίσης, είχε ασφαλή οδική συμπεριφορά και στο όριο, ενώ ήταν «μεγαλύτερο» από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας, της οποίας ταυτόχρονα ανέβαζε τον ποιοτικό πήχη. Η πρώτη γενιά των Clio σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία, διατηρώντας το αυτοκίνητο στις υψηλότερες θέσεις των πωλήσεων, στα χρόνια που έμεινε στην παραγωγή. Η δεύτερη γενιά της σειράς, με αναβαθμισμένους κινητήρες κι εντελώς νέα εμφάνιση, παρουσιάστηκε επίσημα στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1998.

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

RENAULT CLIO 1.2 8V
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός:
1.171 κ.εκ.
Ισχύς:
58 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή:
8,7 χλγμ. στις 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση:
στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων:
χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα:
155 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα:
16 δλ.
Μήκος:
3.710 χλστ.
Πλάτος:
1.620 χλστ.
Ύψος:
1.400 χλστ.
Μεταξόνιο:
2.470 χλστ.
Βάρος
: 835 κιλά

carhistory

Photos: Renault