Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Renault Colorale
Renault Colorale
1951-2000

Mπορεί να μη γνώρισε εμπορική επιτυχία, ήταν όμως το πρώτο οικογενειακό μοντέλο πολλαπλών ρόλων της Renault.

Το Colorale ήταν ένα αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας, που σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα της εποχής του λογιζόταν ως μεγάλο. Έδωσε το παρών στη γκάμα των μοντέλων παραγωγής της γαλλικής εταιρείας από το 1950 έως το 1957, ενώ στη διάρκεια της εμπορικής του σταδιοδρομίας κατασκευάστηκε συνολικά σε τέσσερις τύπους αμαξώματος (4θυρο station wagon, δίθυρο van, δίθυρο station wagon και δίθυρο φορτηγό). Στόχος της Renault ήταν να παρουσιάσει στην αγορά ένα όχημα εξίσου λειτουργικό στους δρόμους γύρω από το σπίτι, στην κίνηση της πόλης, αλλά και στις διαδρομές της υπαίθρου. Το ίδιο χρηστικό θα μπορούσε να αποβεί και για τους αγρότες της χώρας. Καθώς η Γαλλία είχε τότε αρκετές ακόμη υπερπόντιες κτήσεις ή τουλάχιστον προσπαθούσε να διατηρήσει όσες της απέμεναν, το νέο μοντέλο της Renault θα μπορούσε επίσης να εξυπηρετήσει και αυτές. Αυτός ήταν ο λόγος που οι υπεύθυνοι του εργοστασίου του έδωσαν το εύηχο όνομά του, το οποίο προερχόταν από τη σύντμηση των λέξεων COLOniale (αποικιακός) και ruRALE (αγροτικός). Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου θύμιζε ασφαλώς το 4CV, που ήταν τότε η μεγάλη εμπορική επιτυχία της πρόσφατα εθνικοποιημένης Renault (από την επαύριο κιόλας της απελευθέρωσης της χώρας από τους Nazi και με τον ιδρυτή της Louis στη φυλακή για συνεργασία με τον εχθρό). Κατά τον συνήθη τρόπο των καιρών εκείνων, την ευθύνη των αμαξωμάτων είχε αναλάβει η εταιρεία Chausson στη Gennevilliers, από όπου έφευγαν για την τελική συναρμολόγηση στο εργοστάσιο της Renault στο Billancourt.

Αργό και ακριβό
Αρχικός κινητήρας του μοντέλου ήταν ένας τετρακύλινδρος σε σειρά των 2.383 κ.εκ., με πλευρικές βαλβίδες και απόδοση 48 ίππων, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1936 στο Primaquatre (για τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς φρόντιζε ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, των τριών σχέσεων). Δεκατέσσερα χρόνια αργότερα ήταν πια ξεπερασμένος, ενώ λόγω χωρητικότητας ενέτασσε το μοντέλο στην δυσμενή από φορολογικής πλευράς κατηγορία των 14 ίππων. Με αυτόν, το βάρους 1.610 κιλών αυτοκίνητο κατάφερνε με δυσκολία να φτάσει την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση σε βενζίνη βρισκόταν σε υψηλά επίπεδα. Το 1952 η Renault έβαλε στην παραγωγή και μια τετρακίνητη έκδοση, διορθώνοντας την κατάσταση με τον κινητήρα την επόμενη χρονιά, στη διεθνή έκθεση του Παρισιού. Εκεί παρουσίασε το Colorale εφοδιασμένο πλέον με νέο τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο, χωρητικότητας 1.996 κ.εκ. και ισχύος 58 ίππων, προερχόμενο από το Frégate. Με αυτόν το μοντέλο κέρδισε ένα πλεονέκτημα, αφού κατέβηκε στη ζώνη φορολογίας των ένδεκα ίππων, ενώ η μέγιστη ταχύτητά του ξεπερνούσε πια τα 105 χλμ./ώρα. Στον αντίποδα όμως μειώθηκε η ροπή, με αποτέλεσμα η συνολική συμπεριφορά του στο δρόμο να συνεχίσει να θεωρείται χαλαρή.
  
Μπροστά από την εποχή του
Παρά τα προαναφερόμενα μειονεκτήματα, το Colorale με το στιβαρό του πλαίσιο και τους χώρους που προσέφερε ήταν πιο ριζοσπαστικό από τα καινοτόμα και εμπορικά πιο επιτυχημένα μοντέλα της Renault, όπως τα R4 και R16 που εμφανίστηκαν τη δεκαετία του '60. Με την προσθήκη και της τετρακίνητης έκδοσης, προπορεύτηκε σε αρκετά σημαντικά σημεία από τα SUV, τα οποία παρουσιάστηκαν προς το τέλος του εικοστού αιώνα. Όμως τη δεκαετία του '50 η γαλλική αγορά ήταν πρώιμη για μια τέτοια πρόταση, για ένα αυτοκίνητο πιο αργό και λιγότερο κομψό από άλλα ανταγωνιστικά του, στην ίδια περίπου τιμή. Η παραγωγή του Colorale έφτασε στο τέλος της το 1957, αριθμώντας συνολικά 43.000 μονάδες. Πιο δημοφιλείς εκδόσεις ήταν η πεντάθυρη Prairie (με έξι πλευρικά παράθυρα, χώρο ικανό να φιλοξενήσει έξι άτομα και πτυσσόμενο πίσω κάθισμα για ακόμη περισσότερο χώρο φόρτωσης) και η τρίθυρη Savane. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
RENAULT COLORALE (1950-1953)

Kινητήρας: 4κύλινδρος
Κυβισμός: 2.383 κ.εκ.
Ισχύς: 48 ίπποι στις 3.400 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο τριών σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 100 χλμ./ώρα
Μήκος: 4.270 χλστ.
Πλάτος: 1.980 χλστ.
Ύψος: 1.750 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.680 χλστ.
Φρένα: ταμπούρα
Βάρος: 1.610 κιλά

credits

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Source & photos: Renault, https://en.renaultclassic.com, http://boitierrouge.com,