Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Renault Dauphine
Renault Dauphine
1951-2000

Το τριών όγκων τετράθυρο sedan, που από μηχανολογικής πλευράς ακολουθούσε τη συνταγή του «όλα πίσω», ήταν ένα από τα μοντέλα που καθόρισαν την έννοια «σύγχρονο ευρωπαϊκό οικονομικό αυτοκίνητο».

H Renault παρουσίασε το νέο της τετράτροχο τον Μάρτιο του 1956 στη Γενεύη, ως αντικαταστάτη του «4CV», δίνοντάς του την ονομασία «Corvette». Όμως, η Chevrolet την είχε προλάβει με το ομώνυμο μοντέλο της κι έτσι αναγκάστηκε να την αλλάξει σε «Dauphine». Αν και υπήρχαν ομοιότητες με τον προκάτοχό του, όπως η θέση του κινητήρα στο πίσω μέρος κι οι βασικές σχεδιαστικές γραμμές, το Dauphine ήταν διαφορετικό από εκείνον: είχε τετράθυρο αμάξωμα και ήταν 30 εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος, ενώ απευθυνόταν και σε άλλου είδους κοινό. Αρχικά κυκλοφόρησε με κινητήρα 845 κυβικών εκατοστών και 27 ίππους ισχύ. Το 1957 αποδείχθηκε καθοριστικό για το μοντέλο, αφού η ενδυνάμωσή του ήταν η αιτία που η Renault συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον Αmedeο Gordini. O ευρηματικός Iταλός, που έζησε κι εργάστηκε στη Γαλλία, συμμετείχε προπολεμικά σε αγώνες με ένα Fiat Balilla που προετοίμαζε ο ίδιος. H εμπειρία του αποδείχθηκε καθοριστική για την ίδρυση της Simca, το 1936, που κατασκεύαζε στη Γαλλία τα μοντέλα της Fiat με την άδεια της εταιρείας.



Mέχρι να κηρυχθεί ο πόλεμος, ο Gordini είχε συγκεντρώσει δεκάδες κύπελλα στις μικρές κατηγορίες των διάσημων ευρωπαϊκών αγώνων ταχύτητας και αντοχής: κατόρθωσε, με ελάχιστα έξοδα και καλές ιδέες, να βελτιώσει αυτά τα αυτοκίνητα και να δημιουργήσει, έτσι, μερικές σπάνιες sport εκδόσεις, ενώ παράλληλα συμμετείχε μετά τη λήξη του με δικά του μονοθέσια στα έξι πρώτα χρόνια του θεσμού της F1. H παρέμβασή του έδωσε αίγλη στο Dauphine, προτού τα δημοφιλή «R8» και «R10» το αντικαταστήσουν στη γκάμα της Renault. Εκτός από την έκδοση Gordini, το Dauphine ήταν διαθέσιμο και με την πλουσιότερη από πλευράς εξοπλισμού Ondine, που παρήχθη από το 1960 μέχρι το 1962 και προσφερόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων. Επίσης, στο πάτωμα του γαλλικού μοντέλου ήταν βασισμένο και το πολύ όμορφο δίθυρο convertible με την ονομασία Caravelle, που εκείνους τους καιρούς κυκλοφόρησε και στην Ελλάδα. Το Dauphine αποσύρθηκε από τη γκάμα της Renault το 1967, έχοντας διαγράψει εξαιρετική πορεία στην αγορά. Το σύνολο της παραγωγής του, σε όλες τις εκδόσεις, αρίθμησε 2.150.738 μονάδες.



RENAULT DAUPHINE
(1956)
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 845 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 58 mm x 80 mm
Σχέση συμπίεσης: 8:1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex
Ισχύς: 27 ίπποι στις 4.200 σ.α.λ.
Poπή: 6,7 χλγμ. στις 2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Mήκος: 3.937 χλστ.
Πλάτος
: 1.524 χλστ.
Ύψος
: 1.441 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.267 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.250 χλστ.
Mετατρόχιο πίσω: 1.219 χλστ.
Βάρος: 650 κιλά

carhistory

Photos: Renault