Carhistory.gr Logo
  » product » 1915-1950 » Renault NN
Renault NN
1915-1950

Οι αδελφοί Fernand, Marcel και Louis Renault κατασκεύασαν το πρώτο τους αυτοκίνητο το 1898, με αερόψυκτο κινητήρα De Dion των 273 κ.εκ., του οποίου η ισχύς δεν έφθανε καν τους 2 ίππους.

Την ίδια χρονιά ίδρυσαν την «RenaultFreres» και ξεκίνησαν την περιπέτειά τους, συμπεριλαμβανόμενοι ανάμεσα στους πρωτοπόρους αυτής της τετράτροχης νέας εφεύρεσης. Πολύ γρήγορα καθιερώθηκαν ως οι καλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων της μικρής κατηγορίας, που στις αρχές του 20ου αιώνα ήταν γνωστά με τον όρο «Voiturettes». Σε αυτή δε μπορούσε κανείς να τους ανταγωνιστεί, καθώς νικούσαν σε όλους τους αγώνες που έπαιρναν μέρος. Για τον Μarcel όμως όλα τελείωσαν το 1903, αφού έχασε τη ζωή του στην διαδρομή Παρίσι-Μαδρίτη, σε ένα αγώνα τόσο επικίνδυνο κι αιματηρό, ώστε και σήμερα ακόμη να αποκαλείται «TheRaceToDeath». Ο Louis έμεινε μόνος, ωστόσο τα κατάφερε καλά κι η εταιρεία του –που το 1909, με το θάνατο και του Fernand, μετονομάστηκε σε «SAdesUsinesRenault»- μπόρεσε να γίνει μία από τις μεγαλύτερες της Γαλλίας. Τεράστιες ήταν οι υπηρεσίες που πρόσφεραν τα αυτοκίνητά του το 1914, όταν το Παρίσι κινδύνευε να καταληφθεί από τα γερμανικά στρατεύματα: χάρις στα «ταξί του Μάρνη» ο στρατός της πατρίδας μπόρεσε να φθάσει έγκαιρα στο μέτωπο και να το υπερασπιστεί, ενώ και τα τεθωρακισμένα της εταιρείας αποδείχθηκαν όσο έπρεπε αξιόπιστα, την κατάλληλη στιγμή. Σήμα κατατεθέν των μοντέλων της, από την αρχή της ίδρυσής της ως τα τέλη της δεκαετίας του ’20, ήταν το μεγάλο κωνικού σχήματος κάλυμμα που προστάτευε τον χώρο του κινητήρα: ήξερες ότι πλησιάζει ένα Renault

ΝΝ
Από τις αρχές της δεκαετίας του '20 η παγκόσμια βιομηχανία είχε αρχίσει να αντιλαμβάνεται τις δυνατότητες της μαζικής εξάπλωσης του αυτοκινήτου σε ολόκληρο τον κόσμο και τις δουλειές που ανοίγονταν εξαιτίας της. Έχοντας αυτή την εικόνα και αντλώντας έμπνευση από το μοντέλο της αγοράς των ΗΠΑ, ο Louis Renault εκσυγχρόνισε τις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Billancourt, προκειμένου να μειωθεί το κόστος παραγωγής. Έτσι αντιμετωπίστηκε η ταχέως αυξανόμενη ζήτηση για αυτοκίνητα, με τα μοντέλα των έξι φορολογήσιμων ίππων (6CV) να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος στη γκάμα της Renault και να ξεπερνούν σε αριθμούς παραγωγής τις 200.000 μονάδες. H σειρά των NN αποδείχθηκε η πιο δημοφιλής αυτής της κατηγορίας, δικαιώνοντας εμπορικά και τη μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία για που στήθηκε για την προώθησή της. Σε αυτά τα πλαίσια, το αυτοκίνητο συμμετείχε με επιτυχία σε δύο αποστολές εξερεύνησης της Αφρικής και των ερήμων της, το 1925 και το 1927.

RENAULT 6CV NN1 (1925)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
K
ινητήρας: 4κύλινδρος οριζόντιος
Κυβισμός:
951 κ.εκ.
Ισχύς:
18 ίπποι στις 3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης:
στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων:
χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα:
50 χλμ/ώρα
Μήκος
: 3.700 χλστ.
Πλάτος
: 1.550 χλστ.
Ύψος
: 1.650 χλστ.
Μεταξόνιο:
2.660 χλστ.
Περίοδος παραγωγής:
1924-1928

 

carhistory

Photos: Renault