Carhistory.gr Logo
  » microcars » Reyonnah
Reyonnah
microcars

Το ιδιόρρυθμο γαλλικό bubble-car των 175 κυβικών εκατοστών, που η ονομασία του προήλθε από το αντεστραμμένο επώνυμο του κατασκευαστή του.

Ο οργασμός των microcars, τον οποίο βίωσε η ευρωπαϊκή ήπειρος στα χρόνια μετά τη λήξη του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στη δύσκολη οικονομική συγκυρία εκείνης της εποχής. Εκατοντάδες ήταν τα μοντέλα αυτών των προδιαγραφών που παρουσιάστηκαν τότε, ελάχιστα όμως κατάφεραν να παραχθούν σε στοιχειωδώς αξιοπρεπείς αριθμούς, ενώ ακόμη λιγότερα κατόρθωσαν να φτάσουν ως την εμπορική επιτυχία (το Goggomobil, το BMW Isetta του Rivolta και το Μesserschmitt ήταν οι πιο χαρακτηριστικές από αυτές τις περιπτώσεις). Στην πρώτη κατηγορία, των αυτοκινήτων δηλαδή που έκαναν ένα σύντομο πέρασμα από την αγορά και σήμερα δεν τα θυμάται κανείς, ανήκει και το Reyonnah. Τέκνο ενός ιδιαίτερα επιτυχημένου garagiste που διατηρούσε ένα μεγάλο κατάστημα επισκευής αυτοκινήτων στο Παρίσι, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση της γαλλικής πρωτεύουσας το 1950. Πέρα από την ιδιόμορφη ονομασία του, για την οποία ο Robert Hannoyer απλώς αντέστρεψε το επώνυμό του, ήταν μια εξαιρετικά πρωτότυπη σύλληψη.


Διπλώνω και μικραίνω...
Το πιο εμφανές από τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του ήταν η δυνατότητα να διπλώνουν οι εμπρός τροχοί του, μειώνοντας το πλάτος του τόσο όσο χρειαζόταν, προκειμένου να μπορεί να περάσει αλώβητο από μια αυλόπορτα ή από το μονοπάτι ενός κήπου, αλλά ακόμη και να μπει σε ένα σπίτι. H μύτη του αυτοκινήτου μπορούσε εύκολα να σηκωθεί λόγω του μικρού βάρους του, με τους τροχούς να πέφτουν και να διπλώνουν στη συνέχεια, φθάνοντας σε πλάτος τα μόλις 737 χιλιοστά. Αυτή ήταν μια επιτυχημένη ευρεσιτεχνία των κατασκευαστών του, καθώς έτσι αντιμετώπιζε αποτελεσματικά την απαγόρευση της στάθμευσής του σε δημόσιους χώρους, περιορισμός που ίσχυε εκείνη την εποχή για τα microcars στη Γαλλία.

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο στην έκθεση του 1950 διέφερε κάπως από το μοντέλο παραγωγής, που εμφανίστηκε την άνοιξη του 1951. Το αμάξωμά του, επιμελημένο από τον Jean Demarne, ήταν ιδιαίτερα κομψό για την κατηγορία που εκπροσωπούσε. Οι βασικές γραμμές του τετράτροχου οχήματος, με το σημαντικά φαρδύτερο εμπρός μετατρόχιο, έμοιαζαν αρκετά με εκείνες του λίγο μεταγενέστερου Messerschmitt (το σχήμα αυτών των αυτοκινήτων, που με μια ελεύθερη ματιά θύμιζαν φυσαλίδα, ήταν η αιτία που γρήγορα απέκτησαν το υποκοριστικό bubble-cars). Το Reyonnah ήταν διθέσιο, όχι όμως με τη γνωστή μας συμβατική διάταξη καθισμάτων, αφού ο επιβάτης βολευόταν ακριβώς πίσω από τον οδηγό. Κινητήρας του ήταν ο τοποθετημένος στον πίσω άξονα τετράχρονος μονοκύλινδρος της AMC (και σε κάποιες περιπτώσεις της Ydral), με τον οποίο μπορούσε να αναπτύξει τελική ταχύτητα 70 χιλιομέτρων την ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν χειροκίνητο, των τριών σχέσεων.

Ανεπιτυχείς προσπάθειες

Ο Robert Hannoyer έκανε πολλές προσπάθειες να επικοινωνήσει το δημιούργημά του στο γαλλικό κοινό, εμφανίζοντάς το τρεις συνεχόμενες χρονιές στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Πόλης του Φωτός. Το 1951 ένα Reyonnah έλαβε μέρος στο μαραθώνιο οικονομίας Paris-Chartres, ενώ τον Οκτώβριο του επόμενου χρόνου μια τροποποιημένη έκδοση του αυτοκινήτου με χαμηλό βελτιωμένο παρμπρίζ και θόλο στην καμπίνα έφθασε στην πίστα του Montlhery τα 96,67 χιλιόμετρα την ώρα, ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα για ένα αυτοκίνητο μόλις 175 κυβικών εκατοστών. Όμως, η άνοιξη δεν ήρθε ποτέ, όσον αφορά στην εμπορική καθιέρωσή του. Το 1954 ο ιδιοκτήτης της εταιρείας αποφάσισε να διακόψει την ανεπιτυχή σταδιοδρομία του, για να μη ζημιωθεί οικονομικά ακόμη περισσότερο. Η συνολική παραγωγή του γαλλικού microcar αρίθμησε μόλις 16 μονάδες, καθιστώντας το ένα από τα πιο σπάνια μοντέλα για κάθε φιλόδοξο συλλέκτη.

ΒΑΣΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

RΕΥΟΝΝΑΗ
Αμάξωμα: διθέσιο 1+1
Σχεδιαστής
: Jean Demarne
Kινητήρας: μονοκύλινδρος 4χρονος AMC
Κυβισμός: 175 κ.εκ.
Ισχύς: 8,5 ίπποι
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης
: στους πίσω τροχούς
Ανώτατη ταχύτητα: 70 χλμ/ώρα
Μήκος: 2.900 χλστ.
Πλάτος: 1.450 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.320 χλστ.
Βάρος: 200 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1951-1954
Μονάδες παραγωγής: 16

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας