Carhistory.gr Logo
  » lost names » Riley 1.5/Wolseley 1500
Riley 1.5/Wolseley 1500
lost names

To 1.5 της Riley και το δίδυμο αδελφάκι του 1500 της Wolseley, που κατασκευάζονταν υπό την αιγίδα της BMC από το 1957 έως το 1965.

To One-Point-Five της Riley και το δίδυμο αδελφάκι του 1500 της Wolseley, που παρήγαγαν στις βιομηχανικές τους εγκαταστάσεις οι δύο εταιρείες του ομίλου British Motor Corporation από το 1957 έως το 1965, διαδέχθηκαν στη γκάματων μοντέλων τους τα RME και 15/50 αντίστοιχα. Το μεσαίο σύμφωνα με τα μέτρα της εποχής του οικογενειακό όχημα, ήταν βασισμένο στο πάτωμα του Morris Minor, από το οποίο δανείστηκε επίσης την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης. Ωστόσο, χρησιμοποιούσε μεγαλύτερο κινητήρα, της οικογένειας B-Series, με χωρητικότητα 1.5 λίτρων. Όσο για το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων, προερχόταν από το MG Magnette. Το πρώτο από τα δίδυμα που είδε το φως του ήλιου ήταν το Wolseley 1500, με το μονό καρμπιρατέρ της SU στον κινητήρα των 1.5 λίτρων που απέδιδε για την περίσταση 53 ίππους, τον Απρίλιο του 1957. Τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς, αμέσως μετά τη Διεθνή Έκθεση του Λονδίνου, κυκλοφόρησε το Riley One-Point-Five. Η ισχύς του μοντέλου, που σε σύγκριση με το Wolseley 1500 ήταν δυνατότερο και πλουσιότερα εξοπλισμένο, ανέβηκε στους 66 ίππους με τη χρήση του διπλού καρμπιρατέρ της SU. Τον Μάιο του 1960 υποβλήθηκε σε διακριτική ανανέωση, ενώ βελτιώθηκαν σημαντικά οι εσωτερικοί του χώροι. Το Wolseley 1500, στην τρίτη του σειρά (Μk ΙΙΙ) από τον Οκτώβριο του 1961, κυκλοφόρησε στους βρετανικούς δρόμους με αναθεωρημένη μάσκα και αλλαγές στα πίσω φώτα. Η παραγωγή των δύο μοντέλων ολοκληρώθηκε το 1965, αριθμώντας συνολικά 39.568 Riley 1.5 και 103.394 Wolseley 1500. Αμφότερα έδωσαν τη θέση τους στα επίσης δίδυμα Riley Kestrel και Wolseley 1100/1300.

Κινητήρες και επιδόσεις
Όπως προαναφέραμε, ψυχή των μεσαίων οικογενειακών της Riley και της Wolseley ήταν ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 1.489 κ.εκ., ο οποίος συντρόφευσε τα δύο μοντέλα σε όλη τη διάρκεια της εμπορικής τους σταδιορδρομίας. Παρά τα ταύτα, διαθέσιμος ειδικά για την αγορά της Ιρλανδίας, ήταν και ο κινητήρας των 1.2 λίτρων της οικογένειας B-Series. Το βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου The Motor δοκίμασε το Wolseley 1500 το 1957, καταγράφοντας τελική ταχύτητα 123,4 χιλιομέτρων την ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα 97 χιλιόμετρα την ώρα σε 24,8 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου σε καύσιμο ανήλθε στα 7,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Βρείτε τις διαφορές...
Δεν είναι και τόσο δύσκολο, ξέροντας ότι το Riley 1.5 είναι πλουσιότερο από το Wolseley 1500: Δύο καρμπιρατέρ για το πρώτο και ένα για το δεύτερο, διαφορετικά τελειώματα στις λωρίδες χρωμίου που διέτρεχαν τις πλαϊνές επιφάνειες των δύο αυτοκινήτων, ταχύμετρο-στροφόμετρο και μετρητής λαδιού-καυσίμου στο ξύλινο ταμπλό του One-Five-Point, ταχύμετρο και μετρητής καυσίμου στο επίσης ξύλινο ταμπλό του 1500, μεγαλύτερα φρένα της Girling για το Riley, μικρότερα φρένα της Lockheed για το Wolseley.

RILEY 1.5

Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.489 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 73 mm x 88.9 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.3:1
Καρμπιρατέρ: 2 SU HD4
Ισχύς: 66 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 11,3 χλγμ. στις 2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 135,2 χλμ/ώρα
0-80 χλμ./ώρα: 12,5 δλ.
Μήκος: 3.854 χλστ.
Πλάτος: 1.549 χλστ.
Ύψος: 1.499 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.184 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.292 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.278 χλστ.
Βάρος: 925 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1957-1965
Μονάδες παραγωγής: 39.568

WOLSELEY 1500

Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.489 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 73 mm x 88.9 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.3:1
Καρμπιρατέρ: 1 SU HS2
Ισχύς: 53 ίπποι στις 4.200 σ.α.λ.
Ροπή: 10,6 χλγμ. στις 2.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 124 χλμ/ώρα
0-80 χλμ./ώρα: 14,6 δλ.
Μήκος: 3.854 χλστ.
Πλάτος: 1.549 χλστ.
Ύψος: 1.499 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.184 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.292 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.278 χλστ.
Βάρος: 895 κιλά
Περίοδος παραγωγής
: 1957-1965
Μονάδες παραγωγής: 103.394

carhistory

Kείμενο: Σπύρος Χατήρας