Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Rochdale Olympic
Rochdale Olympic
sportscars

Τα Rochdales ήταν μια ολιγάριθμη σειρά βρετανικών sport μοντέλων, με αμάξωμα κυρίως από fiberglass, που κατασκευάστηκαν μεταξύ των ετών 1948 και 1973.

Η ομώνυμη εταιρεία, που ιδρύθηκε από τον Frank Butterworth και τον Harry Smith, είχε τις εγκαταστάσεις της σε ένα κτίριο στο Rochdale στην ευρύτερη περιοχή του Manchester, το οποίο παλαιότερα λειτουργούσε ως μύλος. Στο ξεκίνημά της ασχολήθηκε κυρίως με επισκευές και βελτιώσεις κινητήρων, αλλά και με μετατροπές των δημοφιλών Austin 7 σε μονοθέσια αγωνιστικά κωδικοποιημένα ως Mk II, με αμάξωμα από αλουμίνιο. Το 1954 οι δύο συνεταίροι παρουσίασαν το Mark IV, ένα διθέσιο roadster με αμάξωμα από fiberglass, που χρησιμοποιούσε το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη του Austin 7. Ένα χρόνο αργότερα προχώρησαν σε κάτι πιο ολοκληρωμένο, το ST, που βασιζόταν στο σασί του Ford Popular και αναλόγως των προτιμήσεων του πελάτη μπορούσε να διαμορφωθεί σε coupe ή roadster. Το 1957 η μικρή βρετανική εταιρεία πρόσθεσε στο ενεργητικό της το GT, που αντικατέστησε το ST και στη συνέχεια έγινε το πιο επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο της. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με coupe αμάξωμα για τη βελτίωση της στρεπτικής του ακαμψίας, ήταν το καλύτερα εξοπλισμένο Rochdale μέχρι τότε. Aρχικά χρησιμοποιούσε το πλαίσιο του Ford Popular, από το 1960 όμως διέθετε το δικό του σασί, ενώ το αμάξωμά του υιοθετούσε το σχεδιασμό του αγωνιστικού F-Type της εταιρείας. Ύστερα από δύο χρόνια το μοντέλο πλαισιώθηκε και από μια convertible έκδοση με την ονομασία Riviera, η παραγωγή της οποίας περιορίστηκε σε 50 μόλις μονάδες, εξαιτίας μιας καταστροφικής φωτιάς στο εργοστάσιο το 1961. Μάλιστα, οι εκτεταμένες ζημιές εκείνης της πυρκαγιάς υποχρέωσαν την Rochdale να μετακομίσει στο Littledale Mill.

Olympic Phase I
Το σημαντικότερο μοντέλο της εταιρείας παρουσιάστηκε το 1959 στο Αγωνιστικό Σαλόνι της Κοπεγχάγης, ενώ το κοινό του αυτοκινήτου το είδε και στη διεθνή έκθεση της Γενεύης την ίδια χρονιά. Το Olympic ήταν ένα coupe με αυτοφερόμενο πλαίσιο και διάταξη 2+2 θέσεων, με τα πίσω όμως καθίσματα να έχουν πολύ μικρό μέγεθος. Ήταν χρονολογικά μόλις το τρίτο μοντέλο παραγωγής με αμάξωμα από fiberglass, μετά το microcar Berkeley και την Lotus Elite. Η παραγωγή του ξεκίνησε το 1960 με τη χρήση του κινητήρα B Series των 1.5 λίτρων της British Motor Corporation, με τα δύο καρμπιρατέρ, τον οποίο χρησιμοποιούσε και το Riley One-Point-Five. Ασφαλώς, κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα του μπορούσε να φιλοξενήσει και άλλα μηχανικά σύνολα, όπως του Morris Minor και του ΜGA, αλλά και τον 109Ε της Ford. Ήταν διαθέσιμο τόσο σε δεξιοτίμονες, όσο και σε αριστεροτίμονες εκδόσεις, ενώ η τιμή αγοράς του στη Μεγάλη Βρετανία ανερχόταν σε 670 λίρες Αγγλίας. Εξήχθη σε αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας και των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής. Η φωτιά του 1961 διέκοψε για ένα διάστημα την παραγωγή του, η οποία μέχρι τότε αριθμούσε 250 μονάδες.

Olympic Phase II
Η δεύτερη και πιο ισχυροποιημένη έκδοση του μοντέλου παρουσιάστηκε στο Racing Car Show του Λονδίνου το 1963. Αυτή τη φορά κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα βρισκόταν ο 4κύλινδρος 116Ε της Ford των 1.5 λίτρων, απόδοσης 78 ίππων. Η εμπρός ανάρτηση παρέμενε φυσικά ανεξάρτητη, με τα ψαλίδια να προέρχονται από την Triumph, ενώ πίσω υπήρχε άκαμπτος άξοναςτης BMC με σπειροειδή ελατήρια. Στους εμπρός τροχούς, είχαν πλέον εγκατασταθεί δισκόφρενα, σύμφωνα με τις σύγχρονες επιταγές της εποχής. Στις διαφορές σε σχέση με την πρώτη φάση του Olympic συμπεριλαμβανόταν το ανοιγόμενο πίσω παρμπρίζ, που πρόσφερε καλύτερη πρόσβαση στο εσωτερικό. Το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο στην τιμή των 735 λιρών Αγγλίας, με την περισσότερο πλούσια έκδοση να κοστίζει 930. Η παραγωγή μειώθηκε ραγδαία μετά το 1967, για να λήξει οριστικά και αμετάκλητα το 1973.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ROCHDALE OLYMPIC PHASE I
Αμάξωμα: Διθέσιο coupe
Σχεδιαστής
: Richard Parker
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά της BMC
Κυβισμός: 1.489 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 73 mm x 88.9 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.3:1
Καρμπιρατέρ: 2 SU
Ισχύς: 60 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 164 χλμ/ώρα
0-97 χλμ./ώρα: 11,9 δλ.
Μήκος: 3.734 χλστ.
Πλάτος: 1.625 χλστ.
Ύψος: 1.245 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.197 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.283 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.283 χλστ.
Βάρος: 700 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1960-1967
Μονάδες παραγωγής: 250

ROCHDALE OLYMPIC PHASE IΙ
Αμάξωμα: Διθέσιο coupe
Σχεδιαστής: Richard Parker
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά της Ford
Κυβισμός: 1.498 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 81 mm x 72.7 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.0:1
Καρμπιρατέρ: 1 Weber
Ισχύς: 78 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 132 Nm στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 183 χλμ/ώρα
0-97 χλμ./ώρα: 11,4 δλ.
Μήκος: 3.734 χλστ.
Πλάτος: 1.625 χλστ.
Ύψος: 1.245 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.197 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.283 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.283 χλστ.
Βάρος: 650 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1967-1973
Μονάδες παραγωγής: 150

Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ROCHDALE ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

1952-54: Mark II 6
1952-54
: Alloy 10
1954-61
: Mk IV 150
1955-61
: C-Type 30
1955-61
: F-Type 50
1955-59
: ST 100
1957-60
: GT 1.350
1959-61
: Riviera 50
1960-67
: Olympic Phase I 250
1963-73
: Olympic Phase II 150

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: barnfinds.com, carzz.co, vord.net