Carhistory.gr Logo
  » lost names » Rosengart Supertraction
Rosengart Supertraction
lost names
Mε αυτό το πολύ προσεγμένο και ποιοτικό δίλιτρο προσθιοκίνητο μοντέλο, η «Automobiles Rosengart» θέλησε να αναβαθμίσει την εικόνα της στην αγορά και να επεκταθεί σε μια νέα κατηγορία πελατών, με μεγαλύτερο εισόδημα. Όμως, η προσπάθειά της δεν βρήκε ανταπόκριση...

Το ταξίδι αυτής της σχεδόν ξεχασμένης στις ημέρες μας γαλλικής εταιρείας στον κόσμο της Αυτοκίνησης ξεκίνησε το 1905, χρονιά ίδρυσής της από τον 24χρονο μηχανικό και επιχειρηματία Lucien Rosengart. Στα μέσα της δεκαετίας του '20, ο ιδιοκτήτης της «Automobiles Rosengart» είδε την ευκαιρία της παραγωγής ενός μικρού αυτοκινήτου, που θα μπορούσε να ικανοποιήσει ένα σημαντικό τμήμα της αγοράς. Έτσι, απέκτησε την άδεια για την κατασκευή του αγγλικού Austin «7» στη Γαλλία και κατόπιν αγόρασε το παλιό εργοστάσιο της «Bellanger» στο 17ο διαμέρισμα του Παρισιού. Το 1927 στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Boulevard de Dixmude ξεκίνησε η παραγωγή του μοντέλου «LR1», το οποίο εμφανίστηκε στην αγορά το 1928, την ίδια περίοδο με το BMW «Dixi», που ήταν η γερμανική παραλλαγή του Austin «Seven». Το «LR1», που διαμορφώθηκε από τον σχεδιαστή-μηχανικό Jules Salomon, ήταν διαθέσιμο ως μοντέλο τριών θέσεων (δύο εμπρός και μία πίσω) και ως μικρών διαστάσεων ευέλικτο φορτηγό. Διέθετε μανιατό της «Ducellier» και καρμπιρατέρ της Solex, ενώ η μίζα και το δυναμό είχαν παραγγελθεί σε τοπικούς κατασκευαστές. Το 1929 έκανε την εμφάνισή του το «LR2», με μικρές αποκλίσεις από τη σχεδιαστική φιλοσοφία του «Seven», τάση που έγινε ακόμη πιο φανερή στο «LR4» που παρουσιάστηκε δύο χρόνια αργότερα. Η διαφοροποίηση από το επιτυχημένο μοντέλο της Austin συνεχίστηκε τα επόμενα χρόνια με το «LR44» (1932), το «LR47» (1933) και τα «LR45-49» (1934). Η συνεργασία με το βρετανικό εργοστάσιο έληξε το 1936, με την είσοδο στην αγορά του «LR4 N2», ενώ ο οριστικός επίλογος της γαλλο-βρετανικής σύμπραξης γράφτηκε με το «LR42N» (1938). H σειρά των «LR», που παρέμεινε στη γκάμα της «Automobiles Rosengart» μέχρι το 1939, διακρίθηκε για την αξιοπιστία της. O ισχυρός χαρακτήρας εκείνων των μοντέλων αποδείχτηκε από πολυάριθμες δοκιμές σε μεγάλες αποστάσεις. Σε κάποια από αυτές, ένα αυτοκίνητο παραγωγής που οδηγούσε ο Francois Lecot κάλυψε 900 χιλιόμετρα την ημέρα για σχεδόν τέσσερις μήνες, ώσπου έφτασε τα 100.000 χιλιόμετρα δίχως κανένα πρόβλημα. Στις αρχές της δεκαετίας του '30 η Rosengart συνεργάστηκε επίσης με την γερμανική Adler, παράγοντας κατόπιν αδείας τα μικρά προσθιοκίνητα μοντέλα «Trumpf» και «Trumpf Junior».

 

Supertraction
Το 1937 έκανε ένα μεγάλο βήμα στο σύντομο πέρασμά της από την Αυτοκίνηση, παρουσιάζοντας το προσθιοκίνητο «Supertraction», το οποίο φιλοξενούσε στο διαμέρισμα του κινητήρα του το δίλιτρο μηχανικό σύνολο της Citroen Traction Avant. Με αυτό επιχείρησε να ανταγωνιστεί μερικά από τα μεγαλύτερα μοντέλα της γαλλικής αγοράς την εποχή εκείνη, όπως ήταν τα Peugeot «402» και Berliet «Dauphine». Όμως, το φιλόδοξο μοντέλο απέτυχε να πουλήσει σε επαρκείς αριθμούς, ώστε να δικαιολογηθεί και η σχετική επένδυση. Ήταν προφανές πως οι υποψήφιοι αγοραστές είχαν συνδέσει την εικόνα της εταιρείας με τα μικρά αυτοκίνητα, στα οποία γνώριζε σημαντική εμπορική επιτυχία, ωστόσο τους ήταν δύσκολο να αποδεχθούν ένα μεγάλο μοντέλο αξιώσεων με το δικό της λογότυπο. Την ίδια εποχή, οι οικονομικές δυσκολίες του ιδρυτή της, τον υποχρέωσαν να μεταβιβάσει την «Automobiles Rosengart» σε ένα νέο επενδυτικό οργανισμό, την «Societe Industrielle de l'Ouest Parisien» (SIOP). Ατυχώς για τον ίδιο, η παραγωγή της «Supertraction» δεν ήταν ποτέ μεγάλη και το εργοστάσιο καταστράφηκε από τον γερμανικό στρατό στη διάρκεια της εισβολής των Nazi στη Γαλλία (1940). Η επιχείρηση κατάφερε να επιβιώσει από την τετραετή γερμανική κατοχή, χωρίς όμως να κατασκευάζει αυτοκίνητα, ενώ ο Lucien Rosengart κατέφυγε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής ως τη λήξη του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ROSENGART SUPERTRACTION CABRIOLET
Kινητήρας: Citroen 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.911 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 78 mm x 100 mm
Καρμπιρατέρ: 1 Solex
Ισχύς: 49 ίπποι στις 3.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο τριών σχέσεων
Μήκος: 5.000 χλστ.
Πλάτος: 1.730 χλστ.
Ύψος: 1.470 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.090 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.340 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.340 χλστ.
Φρένα: ταμπούρα με υδραυλικό σύστημα Lockheed
Ελαστικά εμπρός: 150 x 40
Ελαστικά πίσω: 150 x 40
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 60 λίτρα

credits

Source: club-l-rosengart-france.com. Photos: maxcars.biz, flickr.com, hiveminer.com, retraumobileclub74.com, thegegeblog.canalblog.com, motors.all-free-photos.com

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας