Carhistory.gr Logo
  » portraits » Rudolf Caracciola
Rudolf Caracciola
portraits
Tα έργα και οι ημέρες ενός από τους μεγαλύτερους οδηγούς αγώνων ταχύτητας όλων των εποχών...

Ο Otto Wilhelm Rudolf Caracciola, γεννημένος στις 30 Ιανουαρίου 1901 στο Remagen της Γερμανίας, είναι πλέον μια εμβληματική φυσιογνωμία για τη Mercedes-Benz κι ο λόγος είναι απλός: Συνδέθηκε με όλες τις προπολεμικές αγωνιστικές της επιτυχίες και συνέβαλε τα μέγιστα στη φήμη που απολαμβάνει σήμερα το αστέρι της Στουτγάρδης, σε όλα τα επίπεδα. Ο μετέπειτα μεγάλος Caracciola ασχολήθηκε για πρώτη φορά με τους αγώνες το 1922, στο τιμόνι ενός αυτοκινήτου των 6 ίππων, της μάλλον άσημης και σίγουρα ξεχασμένης στην εποχή μας Fafnir από το Aachen. Είναι περιττό να πούμε πως νίκησε σχεδόν αμέσως, εντυπωσιάζοντας τους πάντες. Την επόμενη χρονιά δούλεψε ως πωλητής των μοντέλων της Mercedes στη Δρέσδη, τρέχοντας ως ιδιώτης και με τα δικά της αυτοκίνητα. Αντιλαμβάνεστε φυσικά πως συνέχισε να κερδίζει, με αποτέλεσμα η εταιρεία να τον προσέξει πολύ σοβαρά και από το 1924 να τον συμπεριλάβει στους επίσημους εργοστασιακούς οδηγούς της. Την ίδια χρονιά νίκησε δύο αγώνες στο τιμόνι των νεότατων «1.5 litre» με μηχανικό υπερσυμπιεστή (Kompressor) και μέχρι τα τέλη του 1931 έγραψε μερικές από τις πιο χρυσές σελίδες της Aυτοκίνησης με τις Mercedes «SSK» και «SSKL».

Tο 1933 τραυματίστηκε σοβαρά σε ατύχημα στο Mονακό, ενώ προηγούμενα έχασε από ανίατη ασθένεια και την πρώτη του γυναίκα. Το χτύπημα ήταν πολύ μεγάλο γι αυτόν, καθώς λάτρευε την Charly, με την οποία ζούσε έναν παράφορο και γεμάτο πάθος έρωτα. Παρά ταύτα κατόρθωσε να συνέλθει και ένα χρόνο αργότερα επέστρεψε στα «ασημένια βέλη», για να αντιμετωπίσει μαζί τους τα τρομερά Auto Union των 520 ίππων. Mέχρι το 1939 που ξέσπασε ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος τα Grand Prix έζησαν ανεπανάληπτες μονομαχίες. H αντιπαράθεση της «W125» του Rudolf με τον Rosemeyer και η κόντρα τους για το ρεκόρ ταχύτητας σε δημόσιους δρόμους με ειδικά διαμορφωμένα «streamline» μονοθέσια, ήταν οι τελευταίες μεγάλες για την Αυτοκίνηση εικόνες της εποχής του Mεσοπολέμου. Πρωταθλητής σε Grand Prix και Aναβάσεις ο Caracciola κατέχει και τον διαχρονικό τίτλο του «Ringmeister», κερδίζοντας την ηρωική διαδρομή του Nurburgring των 22 χιλιομέτρων έξι φορές, τις περισσότερες από τις οποίες μέσα σε δυνατή βροχόπτωση. Στη διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, όντας μη ναζιστής παρά το γεγονός ότι ήταν ιδιαίτερα προβεβλημένος από το χιτλερικό καθεστώς για τα κατορθώματά του στις πίστες, αποτραβήχτηκε στη βίλα του στο Λουγκάνο της Ελβετίας.

Μετά το τέλος της πολύχρονης σύρραξης γύρισε τους αγώνες το 1946, για να λάβει μέρος στα 500 μίλια της Indianapolis. Όμως, ένα σοβαρότατο ατύχημα στο φημισμένο οβάλ αυτοκινητοδρόμιο, τον κατέστησε σχεδόν ανάπηρο από το ένα πόδι. Παρά τον βαρύ τραυματισμό του, από τον οποίο αποκόμισε μόνιμους πόνους, με στήριγμα την δεύτερη σύζυγό του κατάφερε να γυρίσει στους αγώνες. Στις αρχές Μαΐου του 1952 έλαβε μέρος στο Mille Miglia, στο τιμόνι μιας Mercedes «300 SL», με την οποία παραλίγο να ανέβει στο βάθρο των νικητών (τελικά τερμάτισε τέταρτος). Δύο εβδομάδες αργότερα, στις 18 του ίδιου μήνα και με το ίδιο αγωνιστικό, συμμετείχε στο Grand Prix της Βέρνης. Αυτός έμελλε να είναι και ο τελευταίος του αγώνας, αφού ένας ακόμη τραυματισμός κατά τη διάρκειά του έφερε το τέλος της μεγάλης σταδιοδρομίας του. Αρκετό καιρό αργότερα και προς το τέλος της γεμάτης περιπέτειες ζωής του, ενθυμούμενος το παρελθόν και προβλέποντας το μέλλον, έλεγε στους φίλους του: «Η ζωή στους αγώνες είναι ένας δράκος που καταπίνει τους ανθρώπους γρήγορα. Μόνο όσοι διακινδυνεύουν τα πάντα μπορούν να ελπίζουν σε επιτυχία». Τα λόγια του επαληθεύτηκαν, δυστυχώς, αρκετές φορές από τότε μέχρι σήμερα. Στις 28 Σεπτεμβρίου 1959 πέθανε στο Kassel της Γερμανίας, σε ηλικία μόλις 58 ετών, ύστερα από άνιση μάχη με τον καρκίνο. Aπό τότε, ποτέ ξανά δεν εμφανίστηκε στο παγκόσμιο στερέωμα οδηγός αγώνων με τόσο μεγάλα ψυχικά αποθέματα.

ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ

1930 Ευρωπαϊκές Αναβάσεις, κατηγορία Sport, Mercedes
1931 Ευρωπαϊκές Αναβάσεις, κατηγορία Sport, Mercedes
1932 Ευρωπαϊκές Αναβάσεις, κατηγορία Racing, Alfa Romeo
1935 Πρωτάθλημα Γερμανίας, Mercedes
1935 Eυρωπαϊκό Πρωτάθλημα Grand Prix, Mercedes
1937 Πρωτάθλημα Γερμανίας, Mercedes
1937 Eυρωπαϊκό Πρωτάθλημα Grand Prix, Mercedes
1938 Eυρωπαϊκό Πρωτάθλημα Grand Prix, Mercedes
1939 Πρωτάθλημα Γερμανίας, Mercedes

ΟΙ ΝΙΚΕΣ

1922 Opelbahn Russelsheim, Fafnir 6hp
1923 Berlin Stadium, Ego 4hp
1923 ADAC Reichsfahrt, Mercedes
1924 Teutoburgerwald, Mercedes
1924 ADAC Reichsfahrt, Mercedes 1.5 40hp
1925 Kniebis, Mercedes 140hp
1925 Freiburg, Mercedes 140hp1926 Teutoburgerwald, Mercedes 140hp
1926 Herkules, Mercedes 140hp
1926 Baden-Baden, Mercedes 140hp
1926 South German Rally Mercedes 140hp
1926 Klausen Pass, Mercedes K
1926 GP Deutchland Avus, Mercedes
1927 Nurburgring, Mercedes S
1927 Baden-Baden, Mercedes-Benz S
1927 Freiburg, Mercedes S
1927 Klausen Pass, Mercedes S
1927 Teutoburgerwald, Mercedes S
1928 Gabelbach, Mercedes SSK
1928 Schauinsland, Mercedes SSK
1928 Chamonix Mercedes SSK
1928 Salzberg
1928 Semmering
1928 GP Deutchland Nurburgring, Mercedes SS
1929 Baden-Baden, Mercedes SSK
1929 Alpine Rally, Mercedes
1929 International Tourist Trophy Belfast, Mercedes SSK
1930 Shelsley–Walsh, Mercedes SSK
1930 Klausen Pass, Mercedes SSK
1930 Mont Ventoux, Mercedes SSK
1930 GP Irish Phoenix Park, Mercedes
1931 Eifelrennen Nurburgring Sudschleife, Mercedes SSKL
1931 GP Deutchland Nurburgring, Mercedes SSKL
1931 Avus Rennen, Mercedes SSKL
1931 Mont Ventoux, Mercedes
1931 Freiburg-Schauinsland, Mercedes
1931 Mille Miglia, Mercedes Benz SSKL
1931 Rabassada, Mercedes SSKL
1931 Königsaal–Jilowischt, Mercedes SSKL
1931 Eifelrennen Nurburgring, Mercedes SSKL
1931 Tatra, Mercedes SSKL
1931 Drei Hotter Mercedes, SSKL
1932 Klausen Pass, Alfa Romeo
1932 Eifelrennen Nurburgring, Alfa Romeo Monza 8C 2300
1932 GP Lemburg Lwow, Alfa Romeo 8C 2300
1932 GP Deutchland Nurburgring, Alfa Romeo Tipo B P3 8C 2600
1932 GP Monza, Alfa Romeo Tipo B 8C 2600
1932 Mont Ventoux, Mercedes
1932 Freiburg-Schauinsland, Alfa Romeo
1934 GP Italia Monza, Mercedes W25
1934 Klausen Pass, W25
1935 GP Tripolis Mellaha Lake, Mercedes W25B
1935 Eifelrennen Nurburgring, Mercedes W25B
1935 GP France Montlhery, Mercedes W25B
1935 GP Belgium Spa, Mercedes W25B
1935 GP Suisse Bremgarten, Mercedes W25B
1935 GP Espana Lasarte, Mercedes W25B
1936 GP Monaco, Mercedes W25K
1936 GP Tunisie Carthage, Mercedes W25K
1937 GP Deutschland Nurburgring, Mercedes W125
1937 GP Suisse Bremgarten, Mercedes W125
1937 GP Italia Livorno, Mercedes W125
1937 GP Masaryk Brno, Mercedes W125
1937 German Mountain GP, Mercedes W125
1938 Coppa Acerbo Pescara, Mercedes W154
1938 GP Suisse Bremgarten, Mercedes W154
1939 GP Deutschland Nurburgring, Mercedes W154

credits

Source & photos: Mercedes-Benz

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας