Carhistory.gr Logo
  » lost names » SIMA-Violet
SIMA-Violet
lost names

Η σύντομη διαδρομή στον κόσμο της Αυτοκίνησης ενός από τους πολλούς αξιόλογους Γάλλους κατασκευαστές cyclecars μοντέλων, τα οποία γνώρισαν κάποτε σημαντική επιτυχία.

Μετά το τέλος του πρώτου παγκοσμίου πολέμου η γαλλική κυβέρνηση πήρε ορισμένα γενναία μέτρα, προκειμένου να ανορθώσει την οικονομία της χώρας, η οποία είχε σχεδόν καταρρεύσει. Ανάμεσα σε αυτά που είχαν σχέση με το αυτοκίνητο ήταν και η ευνοϊκή φορολογική αντιμετώπιση των οχημάτων της κατηγορίας των cyclecars. Αποτέλεσμα αυτής της κίνησης ήταν η εμπορική άνθηση αυτών των μοντέλων, η οποία διήρκεσε ως τις αρχές περίπου της δεκαετίας του '30. Δυναμικοί κατασκευαστές όπως η Salmson κατάφεραν έτσι να αποκτήσουν ένα καλό όνομα στην αγορά, με τη συνδρομή ασφαλώς και των αγώνων Grand Prix του είδους, στους οποίους σημείωναν σημαντικές νίκες. Η προαναφερόμενη εταιρεία μετά το 1927 αναβαθμίστηκε, περνώντας σε άλλο επίπεδο, με την προσθήκη και μεγαλύτερων μοντέλων στη γκάμα της. Τα μικρότερου βεληνεκούς εργοστάσια, που παρέμειναν πιστά στην παραγωγή cyclecars και στηρίχτηκαν αποκλειστικά σε αυτά, σταδιακά έχασαν τη δύναμή τους και ύστερα από μια σύντομη επιτυχία έσβησαν από το χάρτη της Αυτοκίνησης. Ένας από αυτούς τους κατασκευαστές ήταν και η SIMA-Violet, την ιστορία της οποίας θα αφηγηθούμε παρακάτω.

Η SIMA-Violet, με το πρώτο συνθετικό του ονόματός της να προέρχεται από τα ακρωνύμια των λέξεων «Société Industrielle de Matériel Automobile», κατασκεύαζε cyclecars από το 1924 μέχρι το 1929. Το δεύτερο συνθετικό της ονομασίας της (Violet) δεν ήταν παρά το επίθετο του ιδιοκτήτη της, του Marcel Violet. Η εταιρεία είχε την έδρα της βορειοδυτικά των Παρισίων, στο Courbevoie, όπου την εποχή εκείνη είχαν τις εγκαταστάσεις τους και αρκετοί άλλοι μικροί Γάλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ο ιθύνων νους της επιχείρησης ήταν υπέρμαχος των δίχρονων boxer αερόψυκτων κινητήρων, στους οποίους και τελικά επένδυσε. Το μοναδικό όχημα που παρήγαγε η εταιρεία του στην σύντομη σταδιοδρομία της ήταν ένα τετράτροχο μοντέλο, οπωσδήποτε ελαφρύτερο από ένα συμβατικό επιβατικό αυτοκίνητο, με εξίσου ελαφρά δομή που θύμιζε μοτοσικλέτα. Το δικύλινδρο μοτέρ του, χωρητικότητας 497 κ.εκ. και ισχύος 8 ίππων, ήταν τοποθετημένο χαμηλά και μπροστά από τον οδηγό. Το μηχανικό σύνολο αυτής της μικρής «βιολέτας» (όπως θα μπορούσαμε να την αποκαλέσουμε) συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των δύο σχέσεων τοποθετημένο στον πίσω άξονα, μέσω του οποίου η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς. Το SIMA-Violet, που εμφανίστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού τον Οκτώβριο του 1924, είχε φρένα μόνο στους πίσω τροχούς και σύμφωνα με τον κατασκευαστή του μπορούσε να αναπτύξει τελική ταχύτητα 110 χιλιομέτρων την ώρα. Το πλαίσιό του ήταν χαλύβδινο και το μεταξόνιό του ανερχόταν στα 2.200 χιλιοστά, ενώ η τιμή πώλησής του στη γαλλική αγορά ορίστηκε στα 4.950 φράγκα. Σύντομα, το cyclecar μοντέλο απέκτησε και μια ιδιαίτερη έκδοση, με μονοθέσιο sport αμάξωμα. Τέσσερα χρόνια αργότερα, στην 22η Έκθεση της Πόλης του Φωτός, το SIMA-Violet παρουσιάστηκε σημαντικά αναβαθμισμένο από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης και αναρτήσεων, έχοντας πάντα τον ίδιο κινητήρα. Όμως, ένα χρόνο αργότερα, ήρθε το τέλος.

 

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας