Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Siva Sirio
Siva Sirio
sportscars
Ξεκίνησε με τη φιλοδοξία να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο λαμπερά αστέρια της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όμως τελικά δεν του δόθηκε η ευκαιρία ούτε καν να προσπαθήσει...

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1966, ο μηχανικός Achille Candido εμφανίστηκε με ένα μεγάλο φάκελο ανά χείρας, που περιείχε τα πρώτα σκίτσα ενός sport διθέσιου αυτοκινήτου με τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω. Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας δεν ήταν τυχαίος, αφού εκτός από γόνος μιας από τις πιο ισχυρές οικογένειες επιχειρηματιών της Απουλίας, ήταν και ο ιδιοκτήτης της αντιπροσωπείας της Ford Motor Company στο Lecce. Στόχος του Achille ήταν να συναντήσει στη βιομηχανική πρωτεύουσα της Ιταλίας τον Domenico Iseglio, καταξιωμένο πρώην σχεδιαστή της Bizzarrini και της Bertone, ο οποίος ήταν και ένθερμος οπαδός του γνήσιου ιταλικού στιλ. Η ιδέα της δημιουργίας ενός ελαφρού και διασκεδαστικού sport αυτοκινήτου, που θα απευθυνόταν στο νεανικό κοινό, ενθουσίασε τον Iseglio. Φυσικά, ύστερα από αυτό, η ανταπόκρισή του ήταν άμεση. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, η ομάδα στελεχώθηκε και από άλλους κορυφαίους του χώρου, όπως ο καροσερίστας Giovanni Moretti και ο μηχανικός Virgilio Conrero. Ο πρώτος ανέλαβε τον σχεδιασμό του πλαισίου, ενώ ο δεύτερος ασχολήθηκε με την προετοιμασία του κινητήρα.

Τα προεόρτια...
Λόγω της στενής του επαγγελματικής σχέσης με την Ford, o Candido απευθύνθηκε πρώτα σε αυτήν, ζητώντας να προμηθευτεί τους κινητήρες της. Η μεγάλη πολυεθνική εταιρεία ανταποκρίθηκε στο αίτημά του και σύντομα συμφώνησε να του δώσει το δίλιτρο V6 μηχανικό της σύνολο, που κινούσε το «Taunus 20M». Κατόπιν ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τους δανειστές του εγχειρήματος, οι οποίες είχαν θετική κατάληξη, γεγονός που επηρέασε ευνοϊκά και τις συμφωνίες με τις τράπεζες. Το διοικητικό σχήμα οριστικοποιήθηκε μέσα στο 1967, με την ίδρυση της SIVA, της οποίας η ονομασία δεν είχε καμία σχέση με τον μεγάλο θεό του Ινδουισμού (επρόκειτο για το ακρωνύμιο της φράσης «Societa Italiana Vendita Automobili»). Εκδηλώνοντας τις μεγάλες φιλοδοξίες που έτρεφε για το μοντέλο του, ο Achille το βάφτισε «Sirio», δίνοντάς του το όνομα του πιο λαμπερού αστεριού στο γνωστό μας Σύμπαν (Σείριος). Τα πλάνα για την παραγωγή του ανέφεραν την κατασκευή 300 μονάδων το 1969, οι οποίες θα γίνονταν 500 την επόμενη κιόλας χρονιά. Η κατασκευή πρωτοτύπων ξεκίνησε την άνοιξη του 1967, αρχικά με το πλαίσιο και στη συνέχεια με το ελαφρύ αμάξωμα από αλουμίνιο. Παράλληλα, ο «μάγος των κινητήρων» Virgilio Conrero κατάφερε με τις κατάλληλες τροποποιήσεις να ανεβάσει την ισχύ του δίλιτρου κινητήρα της Ford από τους 85 στους 145 ίππους, ενώ το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου μόλις που έφτανε τα 850 κιλά. Η δουλειά συνεχίστηκε με πυρετώδεις ρυθμούς ως την Έκθεση του Τορίνο της ίδιας χρονιάς, όπου παρουσιάστηκε ένα στατικό μοντέλο, ενώ ακόμη ένα πλήρους λειτουργίας έκανε γύρους στο circuit του πάρκου Valentino για τις ανάγκες του Τύπου.

Το τέλος ενός ονείρου...
Οι πρώτοι μήνες του 1968 αναλώθηκαν στην τελειοποίηση των τριών πρωτοτύπων και τον προσδιορισμό του τόπου όπου θα λάμβανε χώρα, σε μικρές σειρές, η παραγωγή του μοντέλου. Δυστυχώς, η ξαφνική και ανεξήγητη απόσυρση της ομάδας των δανειστών, «πάγωσε» κάθε ελπίδα για τη συνέχεια του προγράμματος. Λέγεται πως ο πιο σημαντικός λόγος για τη φυγή τους ήταν η επιμονή των συντελεστών της SIVA η όλη δουλειά να γίνει στο Lecce, μια παραδοσιακή πόλη του ιταλικού νότου, ο οποίος πάντοτε φόβιζε με τις ιδιαιτερότητές του τους επενδυτές. Όποια κι αν είναι η αλήθεια, η εξέλιξη αυτή οδήγησε τη νεαρή εταιρεία στις αρχές του 1969 σε οριστική αναστολή των εργασιών της. Αντί επιλόγου αξίζει να επιστρέψουμε στην συμπτωματική συνωνυμία της με την ινδική θεότητα, αφού ο Σίβα αντιπροσωπεύει την ασάφεια και το παράδοξο, ενώ στο πρόσωπό του συνυπάρχει η δημιουργικότητα και η καταστροφή. Κι η όποια ομοιότητα, γίνεται ακόμη περισσότερο συμβολική...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: διθέσιο coupe
Κατασκευαστής: Societa Italiana Vendita Automobili
Σχεδιαστής: Domenico Iseglio (Stile Italia)
Kινητήρας: Ford V6 60o
Kυβισμός: 1.998 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 84 mm x 60.14 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.8:1
Καρμπιρατέρ: 3 Weber 40 DCN 14
Ισχύς: 145 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 155 Nm στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Ανώτατη ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
Μήκος: 4.050 χλστ.
Πλάτος: 1.650 χλστ.
Ύψος: 1.150 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.250 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.350 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.350 χλστ.
Ελαστικά εμπρός: 175 HR 14
Ελαστικά πίσω: 175 HR 14
Βάρος: 850 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1967-1969
Μονάδες παραγωγής: 3

credits

Source: taringa.net, archivioprototipi.it, wikiwand.com, woiweb.com. Photos: allcarindex.com, autowp.ru

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας