Carhistory.gr Logo
  » portraits » Soichiro Honda
Soichiro Honda
portraits

Σεμνός υπηρέτης της μηχανολογίας και λάτρης των αγώνων, ο ιδρυτής της Honda είναι για την Αυτοκίνηση η πιο εμβληματική προσωπικότητα της Άπω Ανατολής.

Γεννημένος το 1906 ο Soichiro Honda δούλευε από πολύ μικρός, βοηθώντας τον πατέρα του στο συνεργείο ποδηλάτων που διατηρεί. Η πρώτη σκέψη του να ασχοληθεί με το αυτοκίνητο γεννιέται το 1915, όταν ήταν οκτώ ετών, αντικρίζοντας το Ford Model T που μόλις είχε αγοράσει η οικογένειά του. Η μεγάλη αγάπη του για τα τετράτροχα τον οδηγεί σύντομα στο Τόκιο, όπου έχει την ευκαιρία να δραστηριοποιηθεί ως μηχανικός αυτοκινήτων. Ως λάτρης των αγώνων, ο νεαρός Honda κατασκευάζει δύο χρόνια αργότερα το πρώτο του αγωνιστικό αυτοκίνητο, το οποίο βασίζεται σε ένα πλαίσιο της αμερικανικής εταιρείας Mitchell και διαθέτει κινητήρα της Curtis-Wright, ισχύος 100 ίππων. Αργότερα εξελίσσει μοντέλα με κινητήρες Ford για τις οβάλ πίστες της εποχής. Εκείνη την περίοδο δοκιμάζει σχεδόν τα πάντα, από υπερσυμπιεστές μέχρι έδρανα βαλβίδων ειδικά κατασκευασμένα από αυτόν, για την ενίσχυση της ισχύος των κινητήρων.

Τα πρώτα βήματα
Το 1930 ιδρύει μια μικρή μηχανολογική εταιρεία, η οποία έχει ως κύριο αντικείμενό της την κατασκευή εμβόλων για αεροπορική χρήση. Έξι χρόνια αργότερα έμελλε, όμως, να ζήσει την πιο δύσκολη στιγμή του, καθώς στο Αll Japan Speed Rally τραυματίζεται σοβαρά, ύστερα από τη σύγκρουσή του με κάποιο άλλο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Τις παραμονές του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου η εταιρεία του εξαγοράζεται σε ποσοστό 40% από την Τoyota, ενώ με τη ρευστοποίηση του υπόλοιπου 60% των μετοχών ιδρύεται το Ινστιτούτο Μηχανολογικών Ερευνών Ηοnda, από το οποίο τον Οκτώβριο του 1946 προκύπτει η Ηonda Motor Company.

Over the top…

Εκτός από τα αυτοκίνητα, ο Soichiro λατρεύει και τις μοτοσικλέτες. Στη διακήρυξη της 20ής Μαρτίου 1954 καλεί όλους τους υπαλλήλους της εταιρείας να ασπαστούν το παιδικό όραμά του, δηλαδή τη συμμετοχή και τη νίκη σε αγώνες ανά τον κόσμο με ένα όχημα δικής του κατασκευής και τους προτρέπει να συμμετάσχουν στην εξέλιξη μιας πρωτοποριακής αγωνιστικής μοτοσικλέτας με κινητήρα που θα έχει απόδοση διπλάσια ενός εξελιγμένου αεροπορικού κινητήρα! Το 1959, η Ηonda γίνεται η πρώτη ιαπωνική ομάδα που λαμβάνει μέρος σε αγώνα Grand Prix. Από την επόμενη χρονιά συμμετέχει κανονικά στο πρωτάθλημα στις κατηγορίες 125 και 250 κ.εκ., κατακτώντας τον παγκόσμιο τίτλο και στις δύο, ενώ το 1961 κερδίζει και το διασημότερο αγώνα του κόσμου, εκείνον του Isle of Man, με την πολύστροφη, 5κύλινδρη μοτοσικλέτα των 125 κ.εκ. Χάρη στη διαρκή εξέλιξη και στους πρωτοποριακούς κινητήρες της, η Honda επιτυγχάνει το 1966 το ακατόρθωτο: Νικά και στις πέντε κατηγορίες του παγκόσμιου πρωταθλήματος μοτοσικλετών!

Στον κόσμο των τεσσάρων τροχών

Ταυτόχρονα, δεν υστερεί και στα μοντέλα παραγωγής, αφού το 1964 έχει γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία μοτοσικλετών στον κόσμο. Λίγο νωρίτερα (1963) έχει ξεκινήσει η παραγωγή αυτοκινήτων, με πρώτο μοντέλο το λιλιπούτειο «Τ360», ενώ την ίδια εκείνη χρονιά η ιαπωνική εταιρεία εμπλέκεται για πρώτη φορά στη Formula 1. Τoν επόμενο χρόνο επιτυγχάνει την παρθενική νίκη της στο θεσμό, ενώ από τότε έως πρόσφατα ακολούθησαν δεκάδες ακόμα, κυρίως ως κατασκευάστρια κινητήρων. Η McLaren MΡ4, που από πολλούς θεωρείται το πιο επιτυχημένο μονοθέσιο όλων των εποχών, διέθετε κινητήρα Honda. Το καινοτόμο πνεύμα του SοichiroHonda περνά στη φιλοσοφία κάθε νέου προϊόντος της εταιρείας. Τo 1973, χρονιά που ο ιδρυτής της αποσύρεται από το τιμόνι της εταιρείας, παρουσιάζεται η πρώτη γενιά του Civic, μοντέλου που με τα τεχνικά χαρακτηριστικά και την αξιοπιστία του βάζει για τα καλά την εταιρεία στην αγορά της Ευρώπης και των ΗΠΑ.

Όλοι όσοι έζησαν τον Soichiro Honda από κοντά έχουν να λένε για το φοβερό πάθος που είχε με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ τονίζουν πως ουσιαστικά η δική του επιμονή τοποθέτησε την Ιαπωνία στον παγκόσμιο αγωνιστικό χάρτη.

carhistory

Photos: Honda