Carhistory.gr Logo
  » product » 1915-1950 » Steyr Typ 50
Steyr Typ 50
1915-1950

Το μωρό της Steyr, που αν δεν ξεσπούσε επί των ημερών του ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος, θα μπορούσε να είναι ένα από τα πρώτα επιτυχημένα λαϊκά ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.

Tο Steyr Typ 50 ήταν ένα μικρό μοντέλο πόλης, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1936 από τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων της Αυστρίας. Ένα χρόνο νωρίτερα, ο καθηγητής Karl Jenschke είχε δώσει την έγκρισή του στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του αμαξώματός του, πριν αποχωρήσει από την εταιρεία για να εργαστεί στην γερμανική Adlerwerke. Για τη σχεδόν παιχνιδιάρικη εξωτερική του εμφάνιση, το Typ 50 σύντομα έλαβε από το αυστριακό κοινό και τον Τύπο το χαριτωμένο υποκοριστικό μωρό. Κι όσο για τις φήμες ότι στην εξέλιξη και την τελική μορφή του συμμετείχε και ο πολύς Ferdinand Porsche, που εκείνη την εποχή όργωνε με τη δραστηριότητά του όλα τα εδάφη μεταξύ κεντρικής Γερμανίας και Βιέννης, αποδείχθηκαν αναληθείς. Το αυτοκίνητο διέθετε υδρόψυκτο τετρακύλινδρο boxer κινητήρα των 984 κ.εκ., που απέδιδε 22 ίππους στις 3.600 στροφές ανά λεπτό. To συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνεργαζόταν με ένα κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων, μέσω του οποίου η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς. Το μικρό Steyr διακρινόταν για τον εμπνευσμένο σχεδιασμό του σαλονιού του, που πρόσφερε άνετες μετακινήσεις στους επιβάτες του, αλλά και χώρο αποσκευών μεγαλύτερο από του σύγχρονού του VW Beetle. Επίσης, ήταν διαθέσιμο με υδραυλικά φρένα, ενώ η οροφή του ήταν συρόμενη για όποιον ήθελε να έρθει σε άμεση επαφή με το εξωτερικό περιβάλλον. Στις αρχές του 1938 το μοντέλο ανανεώθηκε, για να συνεχίσει την εμπορική του σταδιοδρομία ως Typ 55, με μακρύτερο μεταξόνιο, κινητήρα των 1.158 κυβικών εκατοστών και ισχύ 25 ίππων. Οι πωλήσεις του ξεκίνησαν το 1940, όταν η χώρα βρισκόταν πλέον υπό τον έλεγχο των Ναζί. Όμως, η γενίκευση των στρατιωτικών συγκρούσεων έφερε το άδοξο τέλος στη ζωή του μοντέλου, με τη συνολική παραγωγή του να φτάνει τις 13.000 μονάδες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 4κύλινδρος boxer
Κυβισμός: 984 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 59 mm x 90 mm
Καρμπιρατέρ: Pallas MP 30
Ισχύς: 22 ίπποι στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 85 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση: 8 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 3.610 χλστ.
Πλάτος: 1.518 χλστ.
Ύψος: 1.460 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.350 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.250 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.250 χλστ.
Απόσταση από το έδαφος: 175 χλστ.
Βάρος: 800 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1936-1940 (Τyp 50 & 55)
Μονάδες παραγωγής: 13.000 (Typ 50 & 55)

carhistory

Kείμενο: Σπύρος Χατήρας