Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Subaru FF-1
Subaru FF-1
1951-2000

Το πρώτο μοντέλο της Subaru που σημείωσε εμπορική επιτυχία και εκτός Ιαπωνίας, κάνοντας γνωστό το όνομά της και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στις αρχές της δεκαετίας του '70.

Η ανάπτυξη του μικρού προσθιοκίνητου sedan με το 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο του ενός λίτρου, που ονομάστηκε FF-1, βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο μοντέλο 1000 του 1966. Εκείνο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Subaru με boxer κινητήρα, επιλογή που χαρακτηρίζει έκτοτε την ιαπωνική εταιρεία, από τις ημέρες εκείνες έως τις σημερινές. Το μοντέλο που διαδέχθηκε το 1000, διανεμήθηκε στην αγορά των ΗΠΑ την περίοδο 1970-1971, με την ονομασία FF-1 Star. Aυτό που το έκανε να ξεχωρίζει από τα άλλα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα της εποχής του ήταν η τεχνολογία του, που διέφερε κατά πολύ από αυτά, καθώς στην πλειοψηφία τους εκείνα διέθεταν κινητήρες σε σειρά και ήταν πισωκίνητα. Το 1972 πλαισιώθηκε από το FF-1 G των 1.3 λίτρων, συνέχισε όμως να παράγεται για ένα ακόμη χρόνο, προορισμένο για συγκεκριμένες αγορές. Οι υποψήφιοι κάτοχοί του μπορούσαν να το επιλέξουν μεταξύ τριών αμαξωμάτων (δίθυρο coupe, τετράθυρο sedan, πεντάθυρο station wagon).


ΕΑ61 & ΕΑ62
O πρώτος boxer της ιαπωνικής εταιρείας εμφανίστηκε το 1966, κάτω από καπό του νέου τότε 1000. Ο 1.088 κυβικών εκατοστών τετρακύλινδρος κινητήρας της Subaru παρήγαγε αρχικά 55 ίππους, για να φθάσει σταδιακά με διάφορες βελτιώσεις τους 61, την εποχή που παρουσιάστηκε το FF-1. Tο συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνεργαζόταν με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων της εταιρείας, το οποίο συνδυάστηκε και με τον EA62, που ακολούθησε το 1972. Με χωρητικότητα 1.268 κυβικών εκατοστών και με απόδοση 80 ίππων ήταν ό,τι καλύτερο για την ισχυρότερη και πιο πλούσια έκδοση G του FF-1, που σημείωσε σημαντική εμπορική επιτυχία στην αγορά των ΗΠΑ. Πλεονέκτημά της η χαμηλή τιμή της, που δεν ξεπερνούσε τα 2.000 δολάρια, αλλά και η επίσης χαμηλή (για την αχόρταγη σε βενζίνη Αμερική, αλλά και για τα μέτρα της εποχής) μέση κατανάλωση σε καύσιμο (8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα), τις ημέρες μάλιστα που ξεσπούσε η πρώτη μεγάλη ενεργειακή κρίση.


FUJI HEAVY INDUSTRIES
SUBARU FF1

Designer: Shinroku Momose
Kινητήρας: ΕΑ61 4κύλινδρος boxer
Κυβισμός: 1.088 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 76 mm x 60 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.1:1
Ισχύς: 61 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ.
Ροπή: 8,9 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων Τ71
Μήκος: 3.937 χλστ.
Πλάτος: 1.481 χλστ.
Ύψος: 1.389 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.431 χλστ.
Βάρος: 696 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1970-1973

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας