Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Subaru P-1 1500
Subaru P-1 1500
1951-2000
Το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας, που παρουσιάστηκε το μακρινό 1954 και κατασκευάστηκε σε 20 μόλις μονάδες...

Το πρώτο όχημα του τμήματος αυτοκινήτων της Fuji Heavy Industries, το οποίο έγινε γνωστό ως Subaru 1500, ήταν το χειροπιαστό αποτέλεσμα ενός προγράμματος που ήρθε εις πέρας το 1954 και έφερε την κωδική ονομασία «Ρ-1». Όπως φανερώνει ο τετραψήφιος αριθμός που το συνόδευε, η χωρητικότητα του μηχανικού του συνόλου ανερχόταν στα 1.500 κυβικά εκατοστά. Όπως επίσης είναι αυτονόητο, ο κινητήρας εκείνος δε θα μπορούσε παρά να «πατά» επάνω σε έναν ευρωπαϊκό, καθώς τα χρόνια εκείνα η Ιαπωνία υστερούσε ακόμη σημαντικά σε τεχνογνωσία. Για το συγκεκριμένο εγχείρημα χρησιμοποιήθηκε ένας τετρακύλινδρος της γαλλικής Peugeot, από το μοντέλο «202», ο οποίος κωδικοποιήθηκε ως «FG4A». Την επεξεργασία του ανέλαβε η εταιρεία «Fuji Precision Technology», γνωστή αργότερα ως «Prince Motor Company», η οποία συνδέθηκε με το πρώτο Skyline και μετέπειτα πέρασε στον έλεγχο της Nissan. O «FG4A» είχε πολλά συγγενικά στοιχεία με τον «GA4» της Prince, τον κινητήρα που η δεύτερη τοποθέτησε κάτω από το καπό του νέου της sedan μοντέλου το 1952.



Shinroku Momose
Το Subaru 1500 είχε αρκετές ομοιότητες με το Peugeot 403, κανείς όμως δεν μπορεί να μιλήσει για μια «στεγνή» αντιγραφή του, όπως ακόμη συμβαίνει ως τις ημέρες μας με αρκετά κινέζικα εργοστάσια. Ο τελικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου ανήκει στον Shinroku Momose, τον άνθρωπο που έμεινε πιστός στην εταιρεία σε όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής του ζωής και υπέγραψε μεταξύ άλλων τα κρίσιμα για τις πρώτες δεκαετίες της ύπαρξής της μοντέλα «360», «Sambar» και «1000», ενώ δημιούργησε για την Fuji Heavy Industries και ένα πισωμήχανο λεωφορείο με αυτοφερόμενο αμάξωμα. Χωρίς αμφιβολία, είναι ένας από εκείνους που η Subaru τους οφείλει πολλά.



Aπό τους 47 στους 54 ίππους...
Το «1500» ήταν κτισμένο σε πλαίσιο monocoque και είχε ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση. Κατασκευάστηκε σε είκοσι μόλις μονάδες, καθώς η εταιρεία προσανατολίστηκε στη συνέχεια στην ανάπτυξη ενός kei car μοντέλου, διαβλέποντας σε αμεσότερα κέρδη. Ένδεκα από αυτές έφεραν κινητήρα εξελιγμένο περαιτέρω, με κωδικό «L4-1», ανεβάζοντας την ισχύ από τους 47,3 ίππους στους 54. Έξι αυτοκίνητα δόθηκαν σε συνδικάτα ταξί στο Isesaki, την Ota και το Honjo, με εξαιρετικά αποτελέσματα, παρά την υπεραπασχόληση στους δρόμους. Το πρώτο αυτοκίνητο της Subaru, που σήμερα φυλάσσεται ευλαβικά στο μουσείο του εργοστασίου, ήταν το μοναδικό πισωκίνητο μοντέλο της μέχρι την εμφάνιση του sport coupe «BRZ» το 2012.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kατασκευαστής: Fuji Heavy Industries
Αμάξωμα: 4θυρο sedan
Σχεδιαστής: Shinroku Momose
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά L4-1
Κυβισμός: 1.500 κ.εκ.
Ισχύς: 54 ίπποι
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Μήκος: 4.235 χλστ.
Πλάτος: 1.670 χλστ.
Ύψος: 1.520 χλστ.
Βάρος: 1.230 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1954
Μονάδες παραγωγής: 20

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας