Carhistory.gr Logo
  » microcars » Suzuki CV1
Suzuki CV1
microcars

Το Community Vehicle 1, όπως ήταν η πλήρης ονομασία αυτού του όμορφου microcar, παρουσιάστηκε από την ιαπωνική εταιρεία στην 24η διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο.

Η εμφάνισή του στο προσκήνιο το έτος 1981 θα μπορούσε να θεωρηθεί και έκπληξη, αν δεν υπήρχε η νομοθεσία της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, η οποία ακόμη ευνοούσε τέτοιου είδους λιλιπούτειες κατασκευές. Από τα μέσα της δεκαετίας του '70 και με την ενεργειακή κρίση σε πλήρη εξέλιξη η ζήτηση στην ασιατική χώρα ήταν ιδιαίτερα αυξημένη για όποιο όχημα αποδεικνυόταν εξαιρετικά οικονομικό, όσο το δυνατόν μικρότερο σε διαστάσεις, εύκολο στο χειρισμό και ελαφρωμένο σε βάρος. Πόσο μάλλον αν μπορούσε να οδηγηθεί μόνο με άδεια μοτοποδηλάτου, όπως αυτό το χαριτωμένο microcar της Suzuki. Το CV-1 διέθετε δίχρονο αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα των 50 κυβικών εκατοστών, ο οποίος συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και έδινε στο μικροσκοπικό αυτοκίνητο μια τελική ταχύτητα της τάξης των 32 χιλιομέτρων την ώρα (σίγουρα δεν θα θέλατε να το συναντήσετε μπροστά σας σε ώρα αιχμής και σε δρόμο με μικρό πλάτος, θα περιμένατε πολύ ώσπου να το αφήσετε επιτέλους πίσω σας). Μονοθέσιο και με πόρτα μόνο στην πλευρά του οδηγού, είχε αμάξωμα καμωμένο από fiberglass, γεγονός που του επέτρεπε να ζυγίζει μόνο 168 κιλά (αν και υπήρχαν κάποιοι που υποστήριζαν ότι δεν ξεπερνούσε τα 145). Στις πρώτες εκδόσεις του διέθετε μόνο ένα προβολέα, κάτι που άλλαξε αργότερα για μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο.

Καθώς όμως τα μοντέλα που είχαν χαρακτηριστικά ανάλογα με το Community Vehicle 1 μπορούσαν να οδηγηθούν με μόνο απαιτούμενο μια άδεια μοτοποδηλάτου, πολλά μοτοποδήλατα και ελαφρές μοτοσικλέτες μετατράπηκαν σε τρίκυκλα και τετράτροχα οχήματα και πωλούνταν κυρίως σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Έτσι ο αριθμός τους αυξήθηκε ραγδαία, με αποτέλεσμα συχνά να αποτελούν κίνδυνο στους ιαπωνικούς δρόμους. Το γεγονός αυτό ανάγκασε την κυβέρνηση να αλλάξει τη σχετική νομοθεσία στα τέλη του 1984 και η άδεια οδήγησης αυτοκινήτου να γίνει υποχρεωτική και για τα οχήματα αυτά. Aυτό έφερε το τέλος γι αυτού του είδους τις τετράτροχες κατασκευές, αφού δεν υπερτερούσαν πλέον έναντι των μεγαλύτερων σε μέγεθος αντιπάλων τους. Το Suzuki CV1, που επωλείτο τότε σε δοκιμαστική βάση στην τιμή των 300.000 γιεν, δεν μπόρεσε να αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα. Η παραγωγή του, που αρίθμησε συνολικά λίγες εκατοντάδες αντίτυπα, διακόπηκε άδοξα το 1985. Στις ημέρες μας, αν είστε τυχεροί μπορείτε να το δείτε στα μουσεία να στέκει δίπλα σε δημοφιλείς συναδέλφους του, όπως το BMW Isetta και το Messerschmitt KR200.


ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: 1.940 χλστ. Πλάτος: 1.185 χλστ. Ύψος: 1.290 χλστ. Μεταξόνιο: 1.310 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 168 κιλά

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας