Carhistory.gr Logo
  » motorbikes » Suzuki GT 750
Suzuki GT 750
motorbikes

Η δίχρονη τρικύλινδρη μοτοσικλέτα που σταδιοδρόμησε στην αγορά από το 1971 μέχρι το 1977 ήταν η πρώτη γιαπωνέζικη δίτροχη κατασκευή με υδρόψυκτο κινητήρα.

Το πρωτότυπο της νέας μοτοσικλέτας της Suzuki παρουσιάστηκε επίσημα για πρώτη φορά στο κοινό των δύο τροχών στο 17ο Σαλόνι του Τόκιο, τον Οκτώβριο του 1970. Στις ιαπωνικές αίθουσες των πωλήσεων έφτασε τον Σεπτέμβριο του 1971 χαρακτηρισμένη ως μοντέλο Grand Turismo, ενώ αποστολή της ήταν να διαδεχθεί την επιβλητική αερόψυκτη δικύλινδρη Τ500. Οι βασικές διαφορές με τον προκάτοχό της ήταν ακριβώς ο ένας παραπάνω κύλινδρος, αλλά και το γεγονός ότι ο κινητήρας της ήταν πλέον υδρόψυκτος, επιλογή που εμφανιζόταν για πρώτη φορά σε ιαπωνική μοτοσικλέτα. Το μηχανικό σύνολο της GT 750, που στις αγορές του Καναδά και των ΗΠΑ διανεμήθηκε με την κωδική ονομασία Le Mans, είχε χωρητικότητα 739 κ.εκ. και απέδιδε 67 ίππους στις 6.500 στροφές ανά λεπτό. Ο τρικύλινδρος κινητήρας της συνεργαζόταν με κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων, ενώ τις εντυπώσεις μεταξύ άλλων έκλεβαν και τα δύο ελαφρώς υπερυψωμένα ζεύγη των εξατμίσεων.


1972

Το μοντέλο, στην αρχική μορφή που κυκλοφόρησε τους πρώτους μήνες του 1972, είχε ταμπούρα διαστάσεων 200 mm στον εμπρός τροχό και 180 mm στον πίσω. Επίσης, διέθετε καρμπιρατέρ των 32 χιλιοστών της Mikuni, ενώ το σύστημα εξάτμισης ECTS που φρόντιζε την επικοινωνία μεταξύ αριστερής και δεξιάς πλευράς σχεδιάστηκε για να ενισχύσει την ροπή στις χαμηλές στροφές. Ακόμη, το σύστημα SRIS (Suzuki Recycle Injection System) της Suzuki ήταν μια μέθοδος για τη μείωση του ορατού καπνού της εξάτμισης, με τη συλλογή και την καύση του λαδιού που απέμενε στους θαλάμους του στροφάλου. Το συγκεκριμένο σύστημα ήταν μια καινοτομία, αφού κανένας άλλος κατασκευαστής δεν είχε υιοθετήσει κάτι ανάλογο σε δίχρονο κινητήρα. Γρήγορα, η GT 750 απέκτησε και τα πρώτα της υποκοριστικά: Στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας την αποκαλούσαν Kettle, ενώ σε εκείνη των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής ήταν αναγνωρίσιμη ως Water Buffalo.

1973-1975

Δύο χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή της, η αναβαθμισμένη έκδοση GT 750K διέθετε περισσότερο χρώμιο, με τα ταμπούρα του εμπρός τροχού να έχουν πλέον αντικατασταθεί από δύο δίσκους των 295 χιλιοστών. Τη δεδομένη χρονική στιγμή, κανένα άλλο εργοστάσιο δεν πρόσφερε την μοτοσικλέτα του με δισκόφρενα στον εμπρός τροχό. Τον επόμενο χρόνο και στην έκδοση GT 750L υιοθετήθηκαν τα μεγαλύτερα καρμπιρατέρ της Minuni, των 40 χιλιοστών. Επιπλέον, αφαιρέθηκε ο αγωγός σύνδεσης μεταξύ των εξατμίσεων, οι οποίες επανασχεδιάστηκαν για να να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Από τον Ιανουάριο του 1974 η ισχύς του μοντέλου αυξήθηκε κατά τρεις ίππους, με αποτέλεσμα η τελική ταχύτητα της 750 GT να ανέλθει στα 193 χιλιόμετρα την ώρα. Οι εκτός Ιαπωνίας πελάτες έλαβαν αυτές τις αλλαγές την επόμενη χρονιά, ενσωματωμένες στην έκδοση GT 750M.

1976-1977

Η έκδοση GT 750A του 1976 έφερε περιορισμένες αλλαγές και έμεινε στην παραγωγή για μικρό χρονικό διάστημα. Η αποστρατεία της δίχρονης δικύλινδρης μοτοσικλέτας έλαβε χώρα τον επόμενο χρόνο, με την εμφάνιση της GT 750B. Εκείνη είχε μαύρα πλαϊνά πάνελ, ανεξάρτητα από το χρώμα του ρεζερβουάρ, καθώς και μαύρους προβολείς. Η παραιτέρω σταδιοδρομία αυτής της πολύ όμορφης μοτοσικλέτας της Suzuki εμποδίστηκε από τη θέσπιση αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές καυσαερίων, ο κυριότερος όμως λόγος που συνέβη αυτό ήταν η οριστική επικράτηση των τετράχρονων κινητήρων στην κατηγορία των 750 κυβικών εκατοστών, σε όλες τις αγορές του κόσμου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

SUZUKI GT 750 (1971)
Kινητήρας: Δίχρονος δικύλινδρος υδρόψυκτος
Κυβισμός: 739κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 70 mm x 64 mm
Καρμπιρατέρ: Mikuni 32 mm
Ισχύς: 67 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 7,7 χλγμ. στις 5.500 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 177 χλμ/ώρα
Ακτίνα στροφής: 2,6 μέτρα
Μήκος: 2.210 χλστ.
Πλάτος: 860 χλστ.
Ύψος: 1.130 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.460 χλστ.
Φρένα εμπρός: Ταμπούρα 200 χλστ.
Φρένα πίσω: Ταμπούρα 180 χλστ.
Ελαστικό εμπρός: 3.25 x 19
Ελαστικό πίσω: 4.00 x 18
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ
: 17 λίτρα
Βάρος: 219 κιλά

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Photos: Suzuki