Carhistory.gr Logo
  » lost names » Temperino
Temperino
lost names

Γοητευτικό μέσα στην απλότητά του και σχεδόν αστείο, το Temperino μας ταξιδεύει πολλές δεκαετίες πίσω, στην αυγή της Αυτοκίνησης...

Η ομώνυμη ιταλική εταιρεία ιδρύθηκε το 1906 στο Τορίνο, από τα τρία αδέλφια Temperino (Maurizio, Giacomo και Mary). Η αρχική δραστηριότητα της οικογενειακής επιχείρησης ήταν η επισκευή μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, στις οποίες το 1908 επεκτάθηκαν και στην παραγωγή τους. Την ίδια χρονιά παρουσίασαν και το πρώτο τους αυτοκίνητο, ξεκινώντας από ένα πρωτότυπο με δικύλινδρο κινητήρα των 350 κυβικών εκατοστών. Όταν έφτασε η ώρα για την παραγωγή του απέκτησε την συνήθη για την εποχή ονομασία 8/10 ΗΡ, παίρνοντας πλέον κίνηση από ένα δικύλινδρο σε διάταξη V μηχανικό σύνολο των 800 κυβικών εκατοστών.

Το Temperino, όπως επικράτησε να λέγεται, κατασκευάστηκε κατά κύριο λόγο μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, με τη συνολική παραγωγή του να αριθμεί περίπου 1.500 μονάδες. Τα τρία αδέλφια ενέταξαν στη γκάμα της εταιρείας τους και άλλα μοντέλα, που παρήχθησαν σε συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις, ανάμεσα στις οποίες δεσπόζουσα θέση είχε η αμαξοποιΐα Stabilimenti Farina.

Το όνομα της εταιρείας άλλαξε σε Societa Anonima Vetturette Temperino το 1919, έχοντας το μεγαλεπήβολο σχέδιο της επιτυχημένης εισόδου της στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας. Τρία χρόνια αργότερα προέκυψε ένα νέο μοντέλο, το GSM 7/14 HP, ωστόσο τα πράγματα δεν πήγαν καθόλου καλά. Το 1924 η οικονομική κατάσταση έγινε τόσο κακή, που τα αδέλφια Temperino αποφάσισαν να κλείσουν την επιχείρηση, αντί να την αφήσουν να πάει σε πτώχευση. Παρά ταύτα, δεν κάθησαν με σταυρωμένα τα χέρια, να κλαίνε τη μοίρα τους: Το 1926 άνοιξαν ένα σταθμό αυτοκινήτων για επισκευές, όπως και ένα βενζινάδικο, συνεχίζοντας τη ζωή τους...

Σήμερα, μπορείτε να δείτε από κοντά το αυτοκίνητο στο Μουσείο Αυτοκινήτου του Τορίνο (Carlo Biscaretti di Ruffia), όπου φυλάσσεται ευλαβικά σε περίοπτη θέση. Έγραψε, βλέπετε, ιστορία...

carhistory