Carhistory.gr Logo
  » racing » RALLY » Toyota 222D
Toyota 222D
RALLY
Το αγωνιστικό που προετοιμαζόταν με πολλές φιλοδοξίες, για την επόμενη ημέρα του Group B στις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Μόνο που, για το Group S στο οποίο ήταν πιστοποιημένο, αυτή η ημέρα δεν ήρθε ποτέ...

Πρόκειται για ένα άγνωστο στο κοινό της Αυτοκίνησης πρωτότυπο αγωνιστικό, σχεδιασμένο από την Toyota Motor Company με βάση τους κανονισμούς του Group S, που η FISA («Federation Internationale du Sport Automobile») είχε αποφασίσει πως θα διαδεχόταν τα rally cars του Group B σε μια ενδιάμεση μορφή το 1987 και σε πλήρη ανάπτυξη το 1988. H τελική έγκριση από τους υπεύθυνους της ιαπωνικής εταιρείας, προκειμένου να ξεκινήσει η εξέλιξη του πρωτοτύπου, είχε δοθεί από το 1984. Oι Ιάπωνες είχαν καταλήξει από νωρίς στην εγκατάλειψη της πίσω κίνησης για τους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), καθώς αυτή ήταν μεν κατάλληλη για σπουδαίες νίκες στα rallies μεγάλων αποστάσεων (όπως το Safari), αλλά δεν αρκούσε για την κατάκτηση τίτλων. Η τετρακίνηση ήταν μονόδρομος γι αυτό το στόχο, όπως επίσης και η μετακίνηση του κινητήρα από τον εμπρόσθιο άξονα στο κέντρο του αμαξώματος. Το αυτοκίνητο βασίστηκε στο MR2 παραγωγής («Midship Runabout 2-seater»), το οποίο είχε παρουσιαστεί από την Toyota λίγο καιρό πριν η εταιρεία αποφασίσει να αλλάξει στρατηγική σε ό,τι είχε σχέση με την εμπλοκή της στο World Rally Championship. Στα πρώτα στάδια της εξέλιξης του πρωτοτύπου, το «222D» έπαιρνε κίνηση από ένα μηχανικό σύνολο των 1.6 λίτρων. Πολύ σύντομα όμως τη θέση του στο τροποποιημένο αμάξωμα του «MR2» πήρε ο κινητήρας που μετέπειτα είδαμε στην «Celica GT-Four», η οποία εμφανίστηκε το 1986.

Το πρωτότυπο της κεντρομήχανης ιαπωνικής αγωνιστικής κατασκευής κύλησε στους τροχούς του τον Φεβρουάριο του 1985, με τους ανθρώπους της εταιρείας να ξεκινούν τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες ευθύς αμέσως. Ήδη τότε είχαν φροντίσει να εφοδιάσουν το «222D» με διπλά ψαλίδια εμπρός, διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω και μηχανισμό κατανομής της ροπής ανάμεσα στον πίσω και στον εμπρός άξονα. Σκοπός των αρχιμηχανικών της Toyota Motor Company ήταν να έχουν πανέτοιμο το νέο τους αγωνιστικό, ώστε να πρωταγωνιστήσει με αξιώσεις στο ξεκίνημα του Group S. Όμως, οι εξελίξεις που ακολούθησαν, αιφνιδίασαν τους πάντες...


Το τέλος ήρθε πριν την αρχή...
Η απώλεια στον «Γύρο της Κορσικής» του Attillio Bettega τον Μάιο του 1985, υποχρέωσε την «Federation Internationale du Sport Automobile» να κλείσει το κεφάλαιο των υπεραυτοκινήτων του Group B και της διάδοχης κατάστασής του (Group S), απόφαση που τέθηκε σε ισχύ από τον πρώτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ του 1987. Ήταν τραγικό για την Ομοσπονδία, όταν ανακάλυψε ότι ακόμα κι έτσι, είχε αργήσει: Στις 2 Μαΐου του 1986, πάλι στον «Γύρο της Κορσικής», έχασαν τη ζωή τους οι Henri Toivonen και Sergio Crestο. Aυτό επιβεβαίωσε την ορθότητα της απόφασης της FISA, παράλληλα όμως έδειξε πως καθυστέρησαν δραματικά να την υλοποιήσουν, υποκύπτοντας στις πιέσεις των κορυφαίων αγωνιστικών ομάδων της εποχής (λέγε Peugeot Sport, όπως αναφέρουν οι κακές γλώσσες). Έτσι, το Toyota «222D», συνταξιοδοτήθηκε πριν καν πάρει το βάπτισμα του πυρός. Ευτυχώς για τους φίλους του αυτοκινήτου, το βλέπουν συχνά-πυκνά σε κορυφαίες νοσταλγικές εκδηλώσεις, όπως το «Goodwood Festival of Speed».

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΟΥΟΤΑ 222D RALLY CAR
Αμάξωμα: δίθυρο coupe
FIA Group: S
Kινητήρας: 4κύλινδρος turbo σε σειρά 503Ε
Θέση κινητήρα: στο κέντρο του αμαξώματος
Κυβισμός: 2.140 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 89 mm x 86 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.0:1
Ισχύς: 591 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ.
Ίπποι ανά λίτρο: 276
Ροπή: 640 Nm στις 5.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Μήκος: 3.920 χλστ.
Πλάτος: 1.900 χλστ.
Ύψος: 1.350 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.385 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.510 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.625 χλστ.
Βάρος: 750 κιλά

credits

Source: rallygroupbshrine.org, motor1.com. Photos: blog.toyota.co.uk, motorsportretro.com, gtplanet.net

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας