Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Toyota Publica Sports
Toyota Publica Sports
concept & prototypes

Το ασυνήθιστο δίθυρο coupe με το συρόμενο κουβούκλιο και τον διττό χαρακτήρα…

To Toyota Publica Sports ήταν ένα concept car που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1962 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Στην πραγματικότητα, επρόκειτο για μια προεπισκόπηση του πρώτου sport μοντέλου παραγωγής της ιαπωνικής εταιρείας, του Sports 800. Η ιδιόρρυθμη αυτή κατασκευή χαρακτηριζόταν από ένα ασυνήθιστο συρόμενο κουβούκλιο, από το οποίο παρεχόταν η πρόσβαση στο εσωτερικό. Δεν υπήρχαν πόρτες και οι επιβάτες, όπως και ο οδηγός, έπρεπε να αναρριχηθούν επάνω από τις πλευρές του αυτοκινήτου για να εισέλθουν σε αυτό. Ο θόλος μπορούσε να αφαιρεθεί πλήρως, με αποτέλεσμα το από σχεδιαστικής πλευράς χαρακτηρισμένο ως canopystyle τετράτροχο να μετατρέπεται σε ένα αληθινό roadster.

Ένα μικρό με χαρακτήρα
Ως μια πρώτη προσπάθεια της Toyota στη δημιουργία ενός sport αυτοκινήτου, το Publica Sports ήταν αρκετά ελκυστικό, ιδιαίτερα όταν αποχωριζόταν τον θόλο του. Το όνομα Publica είχε επιλεγεί από την Toyota για να τονίσει τη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων που ερχόταν, καθώς τα στελέχη της πίστευαν ότι ένα πολύ συνηθισμένο όνομα θα μπορούσε να βοηθήσει την αποδοχή του από το ευρύ κοινό. Το εσωτερικό του Toyota Publica Sports ήταν πολύ μινιμαλιστικό. Υπήρχαν δύο χαμηλά καθίσματα τύπου bucket, ένα απλό ταμπλό και πολύ λίγη άνεση: Το αυτοκίνητο δεν διέθετε ραδιόφωνο, ούτε σύστημα θέρμανσης ή ακόμα και ντουλαπάκι εμπρός από τη θέση του συνοδηγού.

Κινητήρας
Το ToyotaPublicaSports έπαιρνε κίνηση από ένα δικύλινδρο αερόψυκτο boxer μηχανικό σύνολο των 0.7 λίτρων, το οποίο παρήγαγε ισχύ μόλις 28 ίππων. Όταν ήρθε η ώρα για το μοντέλο παραγωγής, το Sports 800 της περιόδου 1965–1969, ο κυβισμός του κινητήρα αυξήθηκε στα 0.8 λίτρα ανεβάζοντας την απόδοση στους 45 ίππους.

Υστεροφημία
Το μικροσκοπικό sport διθέσιο concept ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για την ιαπωνική εταιρεία, αφού εκτός από προάγγελος του Sports 800 έδωσε έμπνευση και στον σχεδιασμό του πρώτου αληθινά sport μοντέλου της Toyota, που ήταν το δίλιτρο 2000 GT του 1967: Στη μάσκα του και στα πολύ χαρακτηριστικά φωτιστικά του σώματα αναγνωρίζουμε το concept του 1962. Στις ημέρες μας, ένα πιστό αντίγραφο του ToyotaPublicaSports κοσμεί το μουσείο αυτοκινήτου της Toyota στο Nagakute της Ιαπωνίας.

ΒΑΣΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
TOYOTA
PUBLICA SPORTS(1962)
Αμάξωμα: Δίθυρο coupe
Κινητήρας
: Δικύλινδρος αερόψυκτος boxer
Κυβισμός
: 697 κ.εκ.
Ισχύς
: 28 ίπποι
Μήκος
: 3.510 χλστ.
Πλάτος
: 1.454 χλστ.
Ύψος
: 1.180 χλστ.
Βάρος
: 690 κιλά

 

 

carhistory  

Kείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: diserno-art.com