Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Toyota Setsuna
Toyota Setsuna
concept & prototypes

Σε πείσμα των καιρών, οι Ιάπωνες δημιούργησαν ένα ξύλινο roadster, θέλοντας να αιχμαλωτίσουν μερικές στιγμές μέσα στο χρόνο και να τις περάσουν στην αιωνιότητα...

Τι σχέση μπορεί να έχει με την Αυτοκίνηση η καθιερωμένη Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο, που για το 2016 πραγματοποιήθηκε από τις 12 μέχρι τις 17 Απρίλη στην ενδυματολογική πρωτεύουσα της Ευρώπης; Στην πραγματικότητα καμία, εκτός αν κάποια δημιουργική ομάδα απελευθερώσει τη φαντασία της και καταφέρει να συσχετίσει ανόμοια πράγματα μεταξύ τους. Αυτό έκανε το team του μηχανικού της Τoyota Kenji Tsuji, παρουσιάζοντας στη μεγαλύτερη πόλη της Λομβαρδίας το πρωτότυπο Setsuna, αφήνοντας άναυδούς πολλούς. Μα, περί τίνος ακριβώς πρόκειται;

Επιλογές από το παρελθόν
To Setsuna, που στην ιαπωνική γλώσσα μεταφράζεται ως «στιγμές στο χρόνο», χρησιμοποιεί ως πρωτογενές υλικό για την κατασκευή του το ξύλο. Αυτό δεν είναι κάτι νέο, καθώς στην αυγή της Αυτοκίνησης με αυτό κατασκευάζονταν τα περισσότερα αμαξώματα, όμως οι Ιάπωνες προχώρησαν (ή οπισθοχώρησαν, όπως το πάρει κανείς) ακόμη περισσότερο: Χρησιμοποίησαν ξύλο και για το πλαίσιο του πρωτοτύπου τους, φυσικά το πιο σκληρό και άκαμπτο που βρήκαν, από ιαπωνική σημύδα (για το αμάξωμα κρίθηκε καταλληλότερος ο ιαπωνικός κέδρος). Στην εταιρεία Sumitomo Forestry, που ήταν ο προμηθευτής τους, αυτή η παραγγελία θα φάνηκε υπερβολικά παράξενη. Ωστόσο, δε δίστασαν να την υλοποιήσουν, αφού όλο το project ήταν μια πρόκληση σε κάθε επίπεδο. Κι εκεί που θα περίμενε κανείς χιλιάδες καρφάκια να τρυπώνουν στο σώμα του Setsuna για να το συγκρατήσουν να μη σκορπίσει, πληροφορούνται ότι πάνω στο αμάξωμα αυτού του πολύ περίεργου Toyota, δεν υπάρχει ούτε ένα! Πώς έγινε αυτό;

okuriari
Για τη συναρμολόγηση του ιδιόμορφου roadster υιοθετήθηκε μια παραδοσιακή ιαπωνική τεχνική με την ονομασία okuriari, η οποία καταργεί καρφιά και βίδες, χωρίς αυτό να έχει καμιά επίπτωση στη συνοχή των συνολικά 86 χειροποίητων panels της όλης κατασκευής. Κι επειδή όπως λένε οι παλιοί τεχνίτες «το ξύλο είναι ένας ζωντανός οργανισμός», με σωστή και συστηματική συντήρηση μπορεί να αντέξει για πολλές γενιές. Αυτός είναι και ο λόγος που το ξύλινο πρωτότυπο διαθέτει στον πίνακα οργάνων του και ένα μετρητή χρόνου, με ανώτατο όριο καταγραφής τα 100 χρόνια. Και φυσικά, με την παρέλευση των ετών και αναλόγως της επίδρασης της υγρασίας και των εναλλαγών της θερμοκρασίας, το χρώμα και η υφή του αμαξώματος του Setsuna θα υφίστανται μεταβολές. Ασφαλώς, το ίδιο ισχύει και για το πλαίσιο.

Λοιπά ενδιαφέροντα στοιχεία...
Τα μόνα μη ξύλινα μέρη του αυτοκινήτου είναι το τάσια των τροχών (που βρίσκονται εξωτερικά του κυρίως μέρους του αμαξώματος), το τιμόνι και τα δύο καθίσματα. Τα δύο πρώτα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ για τα καθίσματα έχει χρησιμοποιηθεί δέρμα κάστορα.

Μα, κινείται;
Ασφαλώς, είναι πλήρως λειτουργικό. Πρόκειται για όχημα μηδενικών ρύπων, αφού την απαιτούμενη ισχύ προσφέρει ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος εξασφαλίζει τελική ταχύτητα της τάξης των 45 περίπου χιλιομέτρων την ώρα. Βέβαια, όχι για πολύ, καθώς η αυτονομία του δεν υπερβαίνει τα μόλις 25 χιλιόμετρα. Το ουσιώδες όμως είναι ότι στρίβει, κινείται και σταματά όπως κάθε άλλο αυτοκίνητο σε αυτόν τον μάταιο κόσμο.

Αντί επιλόγου, το όραμα...
Κλείνοντας και για να κατανοήσουμε τους λόγους ύπαρξης ενός τέτοιου οχήματος, θα σας μεταφέρουμε ακριβώς τα λεγόμενα του εμπνευστή του Kenji Tsuji: «Το Setsuna αντιπροσωπεύει την αγάπη μιας οικογένειας για το αυτοκίνητο, που περνά από γενιά σε γενιά μέσα στον χρόνο, όπως ακριβώς αναπτύσσονται οι κύκλοι στον κορμό ενός δέντρου».

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: 3.030 χλστ.
Πλάτος: 1.480 χλστ.
Ύψος: 970 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.700 χλστ.

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Toyota