Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » VW Golf I
VW Golf I
1951-2000

H πιο ολοκληρωμένη πρόταση της Ευρώπης στα μικρομεσαία μοντέλα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον κόσμο της Αυτοκίνησης πριν από σαράντα χρόνια.

Η εμπορική δραστηριότητα της Volkswagen ξεκίνησε 70 χρόνια πριν με το «σκαθάρι», από το οποίο μόλις 1.800 μονάδες κατασκευάστηκαν το 1945, χρονιά που το εργοστάσιο λειτούργησε για πρώτη φορά σε σχεδόν κανονικούς ρυθμούς, ύστερα από τους εκτεταμένους βομβαρδισμούς των Συμμάχων στη διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου. Οι αρχικές προβλέψεις των νικητών (αλλά και του Χένρι Φορντ του δεύτερου) ήταν ότι η VW δεν θα είχε μέλλον, κάτι που διαψεύστηκε πέντε χρόνια αργότερα, όταν με το «Beetle» και το μικρό και πολλαπλών χρήσεων επαγγελματικό «Transporter» η εταιρεία έφθασε τις 100.000 μονάδες παραγωγής.



Το θρυλικό «σκαθάρι» ήταν δημιούργημα του Καθηγητή Φέρντιναντ Πόρσε και αποτελούσε την τελική μορφή του «λαϊκού αυτοκινήτου» που είχε εμπνευστεί και σχεδιάσει από τα τέλη της δεκαετίας του 1920. Το εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ, όπου θα παραγόταν σε μεγάλους αριθμούς, άρχισε τη λειτουργία του το 1938. Όμως, ο πόλεμος που αιματοκύλισε την Ευρώπη δεν επέτρεψε την πραγματοποίηση του προγράμματος αυτού, παρά μόνο την ολοκλήρωση λίγων δεκάδων μονάδων, τροποποιημένων για στρατιωτικούς σκοπούς.



Οι δεκαετίες που ακολούθησαν αποδείχθηκαν θριαμβευτικές για το «Β
eetle», καθώς οι επτά συνολικά εκδόσεις του κατόρθωσαν το 1972 να ξεπεράσουν σε αριθμούς παραγωγής το Ford «ModelT», φθάνοντας τα 21,5 εκατομμύρια μονάδες και παίρνοντάς του τον βαρύτιμο τίτλο του πιο εμπορικού αυτοκινήτου όλων των εποχών. Το «σκαθάρι» ήταν το διαχρονικό σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής.


Ο διάδοχος του «σκαθαριού»

Στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’70, το «σημείο καμπής» ανάμεσα στο αγοραστικό κοινό και το «σκαθάρι» είχε φθάσει και η γερμανική εταιρεία έπρεπε να βρει ένα άξιο συνεχιστή. Το 1974 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Golf, που μέσα σε δέκα χρόνια κατάφερε να ξεπεράσει τα έξι εκατομμύρια αντίτυπα εκτοξεύοντας και πάλι στα ύψη τις πωλήσεις της Volkswagen. To αμάξωμα έφερε την υπογραφή του Tζουτζάρο και είχε χώρους για τέσσερις επιβάτες. Επίσης ήταν ένα αυτοκίνητο για τον λαό, που ωστόσο κατάφερε να αποκτήσει ακτινοβολία σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Κινητήρας και κίνηση μπροστά, απλές όσο και αξιόπιστες λύσεις στα μηχανικά του τμήματα, με αξιοπρεπείς επιδόσεις και συμπεριφορά στο δρόμο, ήταν τα μυστικά της επιτυχίας του.

GTi

Το μεγαλύτερο βήμα για την καταξίωση του Golf έγινε δύο χρόνια αργότερα, όταν τοποθετήθηκε κάτω από το καπό ο κινητήρας των 1.6 λίτρων και πάνω στο αμάξωμα ένα λογότυπο με τα αρχικά GTi. Με την βοήθεια ενός μηχανικού συστήματος ψεκασμού δανεισμένου από το Αudi «80 GTE», έφθανε τους 110 ίππους και στην ανάρτηση του αυτοκινήτου έγιναν οι απαραίτητες επεμβάσεις, ενώ προστέθηκαν μικρές «πινελιές» στο αμάξωμα και το εσωτερικό, με στόχο τον τονισμό του σπορτίβ χαρακτήρα του. Ευχάριστο σε αίσθηση και γρήγορο, με ξεχωριστή προσωπικότητα και χώρους, απέκτησε σε πολύ σύντομο χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες πιστών. Ο εκνευρισμός που προκάλεσε στον ανταγωνισμό πήρε διαστάσεις και σχεδόν όλοι έσπευσαν να το αντιγράψουν. Δημιούργησε τη σχολή των GΤi και παραμένει μέχρι σήμερα στην οροφή της μικρομεσαίας κατηγορίας.

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

VW GOLF I
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.093 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ: 50 ίπποι/5.600 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ: 7,9 χλγμ./3.000 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΑΝΩΤΑΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 118 χλμ/ώρα
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ/ΩΡΑ: 16,8 δλ
ΜxΠxΥ: 3,73x1,61x1,41 μ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2,40 μ.
ΒΑΡΟΣ: 775 κιλά

VW GOLF GTi
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.588 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ: 110 ίπποι/6.100 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ: 14 χλγμ./5.000 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΑΝΩΤΑΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 182 χλμ/ώρα
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ/ΩΡΑ: 9,1 δλ
ΜxΠxΥ: 3,73x1,61x1,41 μ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2,40 μ.
ΒΑΡΟΣ: 810 κιλά

carhistory

Photos: Volkswagen