Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Vauxhall SRV
Vauxhall SRV
concept & prototypes

Το βρετανικό concept, με την ονομασία του να προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων «Styling Research Vehicle», παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό στο «Earls Court Motor Show» του Λονδίνου το 1970.

Από την πρώτη στιγμή ήταν σαφές πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν επρόκειτο ποτέ να φθάσει έως την αλυσίδα παραγωγής, ενώ η εμφάνισή του δεν προανήγγειλε κανένα μελλοντικό μοντέλο. Κύριος στόχος της βρετανικής εταιρείας, θυγατρικής της General Motors, ήταν να δείξει τις μεγάλες δυνατότητές της στην εφαρμοσμένη τεχνολογία και στον ελεύθερο σχεδιασμό. Και πραγματικά, σε αυτό το σημείο οι άνθρωποι της Vauxhall τα κατάφεραν πολύ καλά.

«SRV»
Παρά το πολύ χαμηλό ύψος του αυτοκινήτου –μόλις 104 εκατοστά- φιλοξενούσε με άνεση τέσσερις επιβάτες μαζί με τον οδηγό, ενώ διέθετε ισάριθμες πόρτες, με τις δύο πίσω επιμελώς κρυμμένες από τα βλέμματα των θεατών του. Το τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο που προβλεπόταν να το κινήσει είχε χωρητικότητα 2.3 λίτρων και ήταν τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος. Το ιδιαίτερα αεροδυναμικό σχήμα του ήταν εμπνευσμένο από τα αγωνιστικά των «24 ωρών» του Μαν, που εντυπωσίαζαν τότε τους πάντες και μόνο με την εμφάνισή τους. Το αμάξωμα του «SRV» ήταν καμωμένο από «GRP», ένα ανθεκτικό υλικό που συνδύαζε το γυαλί με το πλαστικό. Ο οδηγός μπορούσε να αλλάξει το αεροδυναμικό «προφίλ» του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας από τη θέση του την αεροτομή που βρισκόταν στο ρύγχος του. Επίσης, είχε τη δυνατότητα να προσαρμόσει και την ανάρτησή του, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια. 

Wayne Cherry
Ο δημιουργός του Vauxhall «SRV» εργαζόταν στη General Motors από το 1962 και σε νεανική ηλικία είχε σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη των κλασικών στις ημέρες μας Chevrolet «Camaro» και Οldsmobile «Toronado». Το 1965 τοποθετήθηκε στη σχεδιαστική ομάδα της Vauxhall Motors και τον επόμενο χρόνο στη διεθνή έκθεση της Γενεύης το concept «XRV» έφερε τη δική του υπογραφή. Δέκα χρόνια αργότερα, ως διευθυντής σχεδιασμού πλέον της εταιρείας, είχε στο ενεργητικό του την παρουσίαση αξιόλογων μοντέλων παραγωγής όπως τα «Chevette», «Cavalier» και «Carlton». Το 1983 ανέλαβε επιθεωρητής σχεδιασμού της Οpel στο Russelsheim, διευθύνοντας την υλοποίηση ιδιαίτερα δημοφιλών και επιτυχημένων μοντέλων μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονταν τα «Astra», «Corsa», «Calibra» και «Tigra». Το 1991 επέστρεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, αναλαμβάνοντας το σχεδιαστικό τμήμα της Chevrolet, δουλεύοντας όμως παράλληλα και στον ευρωπαϊκό κλάδο της General Motors. Έως το 2004 που αποσύρθηκε από την ενεργό δράση επόπτευσε τη δημιουργία τουλάχιστον 100 μοντέλων και σχεδίων, με πιο ξεχωριστό το «Solstice» της Pontiac, περισσότερο γνωστού στην Ευρώπη ως Opel «GT».

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

VAUXHALL SRV
Πρώτη εμφάνιση: Earls Court 1970
Body design: Wayne Cherry
Θέση κινητήρα: Στο κέντρο
Αμάξωμα: 4θυρο coupe
Κινητήρας: 4κύλινδρος
Κυβισμός: 2.3 λίτρα
Ύψος: 1.040 χλστ.

carhistory

Photos: Vauxhall (GM)