Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Volvo P1800
Volvo P1800
1951-2000

Το «Ρ1800» εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 1960, στην Έκθεση των Βρυξελλών, εφοδιασμένο με τον κινητήρα «Β18» των 1.8 λίτρων.

Το πρόγραμμα κατασκευής του ξεκίνησε το 1957, με επικεφαλής τον HelmerPetterson, που είχε προετοιμάσει και το επιτυχημένο «PV 444». Όμως, για τις βασικές γραμμές του δούλεψαν ο γιός του PellePetteson μαζί με τον καροσερίστα PietroFrua.

Με βλέψεις στην αμερικάνικη αγορά κι ύστερα από την ανεπιτυχή προσπάθεια -λόγω φόρτου εργασίας από το συμβόλαιο με τη VW- να το αναλάβει η Karmann, το διθέσιο coupe συναρμολογήθηκε αρχικά από τη Jensen στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ το αμάξωμα παραγόταν στη Σκωτία από την «PressedSteel».

Λόγω των αργών ρυθμών εργασίας εκεί, η παραγωγή μεταφέρθηκε τον Απρίλιο του 1963 στο Gothenburg της Σουηδίας. Τότε προστέθηκε στην ονομασία του και το γράμμα «S», για να υποδηλώσει τη χώρα προέλευσής του.

Ήδη τότε το γοητευτικό coupe ήταν διάσημο, αφού από το 1962 πρωταγωνιστούσε στην τηλεόραση, ως προσωπικό αυτοκίνητο του «Άγιου» SimonTemplar, που τον υποδυόταν ο Roger Moore. Στο μεταξύ η εξέλιξη του κινητήρα «Β18» συνεχιζόταν, με αποτέλεσμα οι 100 αρχικά ίπποι του 1961 να γίνουν 108 ύστερα από δύο χρόνια (ΤypeD) και 115 το 1966 (TypeF). O δίλιτρος κινητήρας «Β20» ισχυροποίησε περισσότερο το μοντέλο, που έφθασε να αποδίδει 135 ίππους.

Το 1969 απέκτησε και ηλεκτρονική ανάφλεξη (Ρ1800 Ε), ενώ δύο χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε σε έκδοση wagon (P1800 ES).



Στις 27 Ιουνίου 1973 το τελευταίο «Ρ1800 S» εξήλθε από το εργοστάσιο, ολοκληρώνοντας τη συνολική παραγωγή του αυτοκινήτου στις 47.462 μονάδες.     

       

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.778 κ.εκ.
Ισχύς: 108 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 172 χλμ/ώρα
Mήκος: 4.400 χλστ.
Πλάτος: 1.680 χλστ.
Ύψος: 1.280 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.450 χλστ.
Βάρος: 1.070 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1960-1973

carhistory

Photos: Volvo