Carhistory.gr Logo
  » product » 1915-1950 » Volvo PV 36
Volvo PV 36
1915-1950
Παρά τον νεωτεριστικό σχεδιασμό και την ποιότητα κατασκευής του, το προπολεμικό sedan της σουηδικής εταιρείας προδόθηκε από την υψηλή τιμή αγοράς του και δεν σταδιοδρόμησε όσο του άξιζε...

Τον Μάρτιο του 1935 η Volvo παρουσίασε ένα νέο sedan μοντέλο, που από σχεδιαστικής πλευράς διέφερε σημαντικά από τα προηγούμενα, καθώς αντλούσε την έμπνευσή του από το υπερμοντέρνο την εποχή εκείνη Airflow της αμερικανικής Chrysler. Eκτός των άλλων, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της σουηδικής εταιρείας που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από χάλυβα, αλλά και το πρώτο με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση. Το υποκοριστικό «Carioca» που το συνόδευε, προερχόταν από τον πολύ γνωστό βραζιλιάνικο χορό, ο οποίος ήταν εξαιρετικά δημοφιλής στα μέσα της δεκαετίας του 1930. Η κωδική του ονομασία (PV36) υποδήλωνε την επόμενη χρονιά από την παρουσίασή του, καθώς η Volvo ήθελε να περάσει στην αγορά το μήνυμα πως το νέο της μοντέλο ήταν «το αυτοκίνητο του αύριο».

Έμπνευση από την Αμερική
Σχεδιαστής του PV36 ήταν ο τεχνικός διευθυντής της Volvo Ιvan Örnberg, ο οποίος από το 1909 εργαζόταν στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και μετά από επτά χρόνια σκληρών διαπραγματεύσεων μετακόμισε στη Σουηδία. Ο Örnberg απαίτησε να έχει τον απόλυτο λόγο για το νέο μοντέλο, κάτι που έγινε δεκτό, με αποτέλεσμα οι ιθύνοντες της εταιρείας Assar Gabrielsson και Gustaf Larson να δουν για πρώτη φορά το αυτοκίνητο στη φάση του ξύλινου μοντέλου πλήρους κλίμακας. Το sedan της Volvo είχε μια σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με το Airflow, αφού το πλαίσιό του ήταν τύπου σκάλας και όχι αυτοφερόμενο, όπως το διάσημο στις ημέρες μας Chrysler. H επιρροή της άλλης πλευράς του Ατλαντικού δεν σταματούσε όμως στο Airflow, αφού το PV36 είχε ομοιότητες και με ένα αεροδυναμικό μοντέλο της Hupmobile, που κυκλοφόρησε το 1933.

Άδοξη κατάληξη...
Το sedan της Volvo έπαιρνε κίνηση από ένα υδρόψυκτο εξακύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο των 3.7 λίτρων, με ισχύ 79 ίππων, το οποίο συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τριών σχέσεων. Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς και η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου ανερχόταν στα 120 χιλιόμετρα την ώρα, επίδοση πολύ καλή για τη δεκαετία του '30. Όμως, το PV36 δεν κατάφερε να σταδιοδρομήσει στην αγορά όσο του έπρεπε, κυρίως λόγω του υψηλού του κόστους (8.500 σουηδικές κορώνες). Η τιμή του μειώθηκε σημαντικά το 1936, ωστόσο οι πωλήσεις δεν ανέβηκαν, παρά το γεγονός ότι η αστυνομία της σκανδιναβικής χώρας προμηθεύτηκε 18 αυτοκίνητα αυτού του τύπου σε μπλε σκούρο χρώμα το ίδιο καλοκαίρι. To oριστικό τέλος της παραγωγής του ήρθε τον Σεπτέμβριο του 1938. Το μεγαλύτερο μέρος των 500 συνολικά Volvo PV36 που κατασκευάστηκαν εξήχθη σε άλλες χώρες, κυρίως στη Βραζιλία και στην Ελλάδα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: sedan
Σχεδιαστής: Ιvan Örnberg
Kινητήρας: υδρόψυκτος 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 3.670 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 84.14 mm x 110 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.6:1
Καρμπιρατέρ: 1
Ισχύς: 79 ίπποι στις 3.300 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 120 χλμ./ώρα
Μεταξόνιο: 2.946 χλστ.
Βάρος: 1.751 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1935-1938
Μονάδες παραγωγής: 500 (+1 Cabriolet)

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Volvo Cars