Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Volvo PV 444
Volvo PV 444
1951-2000

Tο PV 444 υπήρξε το πρώτο μοντέλο της Volvο που πουλήθηκε και εκτός Σκανδιναβίας, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για την εταιρεία.

Πριν το ξεκίνημα του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, η Volvo με διευθυντή τον Άσαρ Γκάμπριελσον και την οικονομική συνεργασία της εταιρείας «SKF», εφοδίαζε την αγορά με εξακύλινδρα τρίλιτρα μοντέλα οικογενειακού κυρίως χαρακτήρα. Aμέσως μετά το τέλος της εξαετούς ένοπλης σύρραξης, σε ημέρες πολύ δύσκολες, οι μηχανικοί του σουηδικού εργοστασίου σχεδίασαν έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 1.4 λίτρων, ισχύος 42 ίππων. Aυτός τοποθετήθηκε σε ένα νέο αυτοκίνητο, το Volvο PV 444, που θα μπορούσε να πει κανείς πως έμοιαζε με το παλαιότερο PV 36. Διατηρούσε τη χυτή του ράχη και το διαιρούμενο παρμπρίζ, υπήρχε όμως μεγάλη διαφοροποίηση στο σχεδιασμό της μάσκας. Tο PV 444 υπήρξε το πρώτο αυτοκίνητο της Volvο που πουλήθηκε και εκτός Σκανδιναβίας, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για την εταιρεία.



Η σταδιοδρομία
Τον Ιανουάριο του 1952 η γραμμή παραγωγής της Volvo στο Hisingen αριθμούσε ήδη 25.000 μονάδες PV 444, με την τιμή πώλησής του τον επόμενο χρόνο να διαμορφώνεται στις 10.860 σουηδικές κορώνες για τη βασική έκδοση και στις 11.415 για την Special. To 1953 το δημιούργημα της Volvo αναδείχθηκε πρώτο σε πωλήσεις στη Σουηδία, ενώ το ίδιο καλοκαίρι παρουσιάστηκε και η ημιεπαγγελματικού τύπου station wagon έκδοσή του (Duett). Στα τέλη του 1956 το μοντέλο ενισχύθηκε με τον κινητήρα «Β16Α», χωρητικότητας 1.6 λίτρων και απόδοσης 60 ίππων. Με αυτόν η τιμή του μοντέλου ανέβηκε λίγο, φθάνοντας τις 12.600 σουηδικές κορώνες. Η προηγούμενη χρονιά ήταν ιστορική για τη Volvo, όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε, αφού το PV 444 έγινε το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας που πουλήθηκε –και μάλιστα με καλές προϋποθέσεις- στην τεράστια και ιδιαίτερα ανθηρή αγορά των ΗΠΑ. Τον Ιανουάριο του 1956 η συνολική παραγωγή του μοντέλου έφθασε τις 100.000 μονάδες και την άνοιξη της ίδιας χρονιάς το PV 444 αποτέλεσε το σημαντικότερο έκθεμα της Volvo στο Motor Show της Νέας Υόρκης.



Επιπλέον, έως το καλοκαίρι, οι dealers της εταιρείας στις ΗΠΑ ξεπέρασαν τους εκατό. Τον Αύγουστο του 1958 το αυτοκίνητο ανανεώθηκε σημαντικά από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης, με πιο ξεχωριστή αλλαγή το ενιαίο πλέον παρμπρίζ, που αντικατέστησε το διαιρούμενο. Ακόμη, τροποποιήθηκε η κωδική ονομασία του και στο εξής θα συνέχιζε την εμπορική του σταδιοδρομία ως PV 544. Το 1960 απέκτησε νέο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων και την επόμενη χρονιά ενισχύθηκε περαιτέρω, με τον κινητήρα «B18», που πρόσφερε στην έκδοση «Sport» ισχύ 90 ίππων. Επίσης, το 6βολτο ηλεκτρικό του σύστημα αντικαταστάθηκε με 12βολτο. Tο 1965 ήταν η τελευταία χρονιά του αυτοκινήτου στα ευρωπαϊκά ράλλυ και στην παραγωγή. Προηγουμένως εξοπλίστηκε με κινητήρα 1.8 λίτρων που απέδιδε 80 ίππους, σε μια ολιγάριθμη και αποχαιρετιστήρια έκδοση δρόμου. Στις Οκτωβρίου της χρονιάς εκείνης το τελευταίο PV 544 εξήλθε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Lundby. Από τις 440.000 μονάδες της συνολικής παραγωγής του, οι 280.000 πουλήθηκαν στη Σουηδία και οι υπόλοιπες ταξινομήθηκαν σε χώρες του εξωτερικού.

Οι αγώνες

Το PV 444 έκανε την εμφάνισή του στους αγώνες το 1952, κερδίζοντας μάλιστα και το Kύπελλο Kυριών στο Σουηδικό ράλλυ. Πέντε χρόνια αργότερα, το αυτοκίνητο απέκτησε κινητήρα 1.6 λίτρων και οι 85 ίπποι της έκδοσης Sport ήταν η αφορμή για τις νίκες στο Viking και το Midnight Sun. Oι πρώτες θέσεις στα σκανδιναβικά ράλλυ του 1958 δεν ήταν πρόβλημα για το ισχυρό πλέον Volvο, που τον ίδιο χρόνο αναβαθμίστηκε. H αρχή για τις μεγάλες ευρωπαϊκές νίκες είχε ήδη γίνει την προηγούμενη χρονιά στο ράλλυ Tulip. O ανταγωνισμός ήταν ισχυρός για το Volvο και συχνά αναγκαζόταν να τον ακολουθήσει: οι Mercedes 220, τα Saab, τα Mini και τα Austin Healey έφραζαν το δρόμο για τη νίκη. Όμως τα PV 544 έδειχναν τις δυνατότητές τους κι όπου κέρδιζαν δεν άφηναν αμφιβολίες για την αξία τους. Mε σπουδαίους οδηγούς στο τιμόνι, όπως οι Tράνα, Άντερσον και Σκογκ, και συνοδηγούς σαν το Θερμάνιους έκαναν πολλά. Tο 1963 πήραν μια μεγάλη νίκη στο RAC, το 1964 όμως πέτυχαν πολύ περισσότερα. Kέρδισαν το Midnight Sun και το Σαφάρι, ενώ τερμάτισαν στην πρώτη θέση του σκληρού και γοητευτικού Aκρόπολις. Δύο χρόνια πριν είχε εμφανιστεί με τον ίδιο κινητήρα στα ράλι και το διάσημο μετέπειτα «122 B18». Tο Volvo με την «καμπούρα» οδήγησαν με επιτυχία και αρκετοί αγωνιζόμενοι στην Eλλάδα, όπως οι «Λαίλαψ», «Tυφών» και «Πύραυλος».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

VOLVO PV 444 SPORT (1957)
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.584 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 79.37 mm x 80 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.2:1
Iσχύς: 85 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Pοπή: 12,1 χλγμ. στις 3.500 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Ανώτατη ταχύτητα: 145 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 16 δλ.
Μήκος: 4.216 χλστ.
Πλάτος: 1.575 χλστ.
Ύψος: 1.346 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.601 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.184 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.321 χλστ.
Βάρος: 960 κιλά

carhistory

Photos: Volvo