Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Volvo wagons
Volvo wagons
1951-2000

Ελάχιστες είναι οι εταιρείες που μπορούν να δηλώσουν ότι έχουν παράδοση στη σχεδίαση και την επιτυχημένη σταδιοδρομία station-wagon μοντέλων. H Volvo Cars σίγουρα είναι μία από αυτές.

H ιστορία εξήντα και πλέον χρόνων στην παρουσίαση σημαντικών station-wagons μοντέλων ξεκίνησε με το Volvo Duett, που εμφανίστηκε το 1953 και βασιζόταν στο αμάξωμα του 444 με το διαιρούμενο παρμπρίζ. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έδινε τις κατάλληλες απαντήσεις στις ανάγκες οδηγού και επιβατών στον ελεύθερο χρόνο τους, αλλά εξυπηρετούσε και τους επαγγελματίες στην καθημερινότητά τους. Από τότε, η Volvo Cars έχει ταξινομήσει περισσότερα από έξι εκατομμύρια station-wagon αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο, που αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο των οχημάτων που έχει πουλήσει συνολικά η μεγάλη σουηδική εταιρεία, από την ίδρυσή της το 1927. Στο πέρασμα των χρόνων τα station-wagon αμαξώματα συνδέθηκαν όλο και περισσότερο με το μοντέρνο lifestyle της εποχής τους, αποκτώντας ιδιαίτερη αξία. Ανατρέχοντας σε σπουδαία μοντέλα της μακράς παράδοσης της Volvo σε station-wagon αμαξώματα, ανάμεσα σε άλλα αξίζει να αναφερθούν περισσότερο αυτά που ακολουθούν...

Duett
Παρουσιάστηκε το 1953 και έγινε ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Volvo όλων των εποχών. Ένα από τα πρώτα μοντέλα των Σουηδών που εξήχθησαν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και το οποίο κάποια στιγμή απεικονίστηκε και σε συλλεκτικό γραμματόσημο των σουηδικών ταχυδρομείων. Βασιζόταν στο αμάξωμα του 444, με το διαιρούμενο παρμπρίζ.

Amazon
Διαδέχθηκε το Duett το 1962. Το επίσημο όνομά του μοντέλου ήταν 221, αλλά έγινε γνωστό και έμεινε στην ιστορία ως Amazon. Πιο κομψό και μακράν ανώτερο τεχνολογικά από το Duett, πρόσφερε και σημαντικά μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Το μοντέλο με τον κωδικό S, ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο για τα δεδομένα της εποχής, διαθέτοντας κινητήρα ισχύος 115 ίππων. Η θύρα του χώρου αποσκευών διαιρείτο σε δύο τμήματα, ακολουθώντας τα αμερικάνικα πρότυπα και αισθητική, λύση που υιοθετήθηκε και πάλι από τη Volvo στο XC90 πρώτης γενιάς, 40 χρόνια αργότερα.

1800 ES
Βασισμένο στο P 1800 sports coupe, το 1800 ES έγινε γνωστό στην Αγγλία ως Shooting Brake: ένα sport wagon με χώρους για εξοπλισμό κυνηγιού (εξ ου και το όνομά του) ή γκολφ. Το 1800 ES παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 1971 και το πλέον χαρακτηριστικό του στοιχείο ήταν το χωρίς πλαίσιο τζάμι της πέμπτης πόρτας. Λαβή και μεντεσέδες ήταν στερεωμένοι πάνω στο κρύσταλλο, κάτι ιδιαίτερα πρωτοποριακό όσον αφορά την αισθητική της εποχής. Με τις πωλήσεις του μόλις να ξεπερνούν τις 8.000 κομμάτια σε όλη την καριέρα του μοντέλου, το 1800 ES πήρε τη θέση του ως ένα από τα πλέον κλασικά και δυσεύρετα μοντέλα της Volvo. Εκτός άλλων αποτέλεσε και πηγή έμπνευσης για το Volvo Concept Estate που μάγεψε Τύπο και κοινό στην έκθεση της Γενεύης το 2014, δίνοντας μία σαφή εικόνα της αισθητικής των μοντέλων της Volvo που θα ακολουθούσαν.

245
Παρουσιάστηκε το 1974, ένα μοντέλο που έμελλε να γράψει ιστορία και να ταυτιστεί σε μεγάλο βαθμό με το brand της Volvo. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1993 και παρουσιάστηκε και σε μια ιδιαίτερη έκδοση, ως 265 με V6 κινητήρα. Στη δεκαετία του 1980 η Volvo παρουσίασε και το 245 Turbo, το πρώτο station-wagon μοντέλο με κινητήρα turbo.

960
Το Volvo 960 ήταν το τελευταίο station-wagon με κίνηση στον πίσω άξονα που έβγαλε στην παραγωγή η Volvo, ως εξέλιξη της σειράς 700 από τη δεκαετία του ’80. Παρουσιάστηκε το 1990 ως ένα μοντέλο με πιο απαλές σχεδιαστικές γραμμές και ένα εντελώς νέο εξακύλινδρο κινητήρα. Το 1996 το μοντέλο μετονομάστηκε σε V90, ένα όνομα που επέστρεψε στη γκάμα του σουηδικού εργοστασίου είκοσι χρόνια αργότερα. Επρόκειτο για ένα από τα πλέον κομψά wagon στην ιστορία της μάρκας.

850 T5-R
Παρουσιάστηκε σε ένα έντονο κίτρινο χρώμα και με ισχυρό για την εποχή κινητήρα των 240 ίππων που χάριζε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, το Volvo 850 T5-R ήταν ένα station-wagon μοντέλο που όμοιό του δεν είχε υπάρξει μέχρι τότε. Λανσαρίστηκε σε περιορισμένα κομμάτια και το μοντέλο του 1994, το T5-R, έγινε άμεσα συλλεκτικό. Το Volvo 850 είχε όμως και σημαντική αγωνιστική πορεία. Άφησε άφωνους τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού καθώς το 1994 έκανε το ντεμπούτο του στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC) ως το πρώτο στον κόσμο station-wagon μοντέλο που παρουσιάστηκε και συμμετείχε στο BTCC από επίσημη εργοστασιακή ομάδα.

carhistory

Κείμενο & φωτογραφίες: Volvo Cars