Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Willys Interlagos
Willys Interlagos
sportscars
Η βραζιλιάνικη εκδοχή της περίφημης Alpine A108...

Στα μέσα της δεκαετίας του '60 η Βραζιλία ήταν ουσιαστικά κλειστή για τις εισαγωγές, λόγω του υψηλού κόστους των τελωνειακών δασμών, καθεστώς που συνέχισε να την ταλαιπωρεί ως αγορά μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '80. Το μοναδικό sport μοντέλο που υπήρχε επίσημα στη μεγαλύτερη χώρα της Νοτίου Αμερικής για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα ήταν το VW Karmann Ghia, που σταδιοδρόμησε από το το 1962 μέχρι το 1975 και κατασκευάστηκε σε 41.600 μονάδες. Η Volkswagen Bραζιλίας είχε ανακοινώσει την επικείμενη παραγωγή του, για τις ανάγκες της τοπικής αγοράς, ήδη από το 1959. Η δημοσιοποίηση των προθέσεών της έφερε προβληματισμό στην Willys Brasil, στην οποία η Renault κατείχε τότε το μεγαλύτερο ποσοστό. Οι επικεφαλής της αποφάσισαν να σηκώσουν το γάντι και να απαντήσουν στην πρόκληση, καθώς μια ενδεχόμενη επιτυχία τους θα έφερνε και σε εκείνους κέρδη, κάτι που ήταν σχεδόν αδύνατο να συμβεί με τις φιλότιμες προσπάθειες των ανεξάρτητων τοπικών κατασκευαστών, που λειτουργούσαν χωρίς την υποστήριξη μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών.

Το γοργόν και χάριν έχει...
H Willys Βραζιλίας, έχοντας παρακαταθήκη την τεχνογνωσία από την συναρμολόγηση στη χώρα του Dauphine, πήρε την έγκριση της Renault για την παραγωγή του μικρού coupe Αlpine A108 του Jean Redele, που είχε σχεδιάσει ο Giovanni Michelotti. Στη συνέχεια ακολούθησε ένας αγώνας δρόμου, προκειμένου η εταιρεία να προλάβει τη Volkswagen και να παρουσιάσει το μοντέλο της πριν από εκείνη. Όλα έγιναν πολύ γρήγορα και σχεδόν βιαστικά για την περίσταση, βοηθούντος και του αμαξώματος από ενισχυμένο πολυεστέρα, που χάρις στη δομή του εξυπηρετούσε την ταχύτητα των κινήσεων. Για να δοθεί έμφαση στον sport χαρακτήρα του, το μοντέλο ονομάστηκε Interlagos, από την ομώνυμη πίστα που από το 1973 θα φιλοξενούσε και αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1.

Από τον Redele στον Carlos Pace
Στο πίσω μέρος του ούτως ή άλλως συναρπαστικού αυτοκινήτου (που θα άφηνε εποχή στην αυθεντική γαλλική του έκδοση, τόσο στους δρόμους, όσο και στις ειδικές διαδρομές) τοποθετήθηκε αρχικά ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 845 κυβικών εκατοστών της Renault, o οποίος προερχόταν από το πολύ επιτυχημένο μοντέλο πόλης 4CV. H απόδοσή του ανερχόταν στους 52 ίππους στις 5.600 στροφές ανά λεπτό, ενώ συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων. Mετέπειτα, η χωρητικότητά του ανέβηκε στα 904 και από εκεί στα 998 κυβικά εκατοστά, με την ισχύ του Willys Interlagos να αγγίζει πλέον τους 70 ίππους. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής, στη συγκεκριμένη έκδοση ισχύος το αυτοκίνητο έφθανε με άνεση τα 160 χιλιόμετρα την ώρα σε τελική ταχύτητα, ενώ επιτάχυνε από στάση μέχρι τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 14 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας του λίτρου, με το απαραίτητο πείραγμα από τους μηχανικούς, χρησιμοποιήθηκε και στους βραζιλιάνικους αγώνες της εποχής. Πιλότοι μετέπειτα διάσημοι, όπως οι Wilson και Emmerson Fittipaldi, καθώς και ο αξέχαστος Carlos Pace, έκαναν με το Interlagos τα πρώτα τους αγωνιστικά βήματα.

Kι όμως, αποτυχία...

Το Interlagos κυκλοφόρησε μόνο για τέσσερα χρόνια, από το 1962 ως το 1966, σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος (berlinetta, coupe, convertible) με πιο επιτυχημένη την πρώτη. Η τιμή αγοράς της βασικής του έκδοσης οριζόταν γύρω στα 2.000 δολάρια. Παρά τις πολλά υποσχόμενες προδιαγραφές του και το περιποιημένο του εσωτερικό (δερμάτινη επένδυση καθισμάτων και κονσόλας, πίνακας οργάνων διανθισμένος με ξύλο βελανιδιάς, τριάκτινο ξύλινο τιμόνι και άλλα πολλά), το sport μοντέλο της Willys δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί σε δημοτικότητα το βραζιλιάνικο Karmann Ghia. Tην τελευταία χρονιά της σταδιοδρομίας του έγινε μια προσπάθεια ανανέωσής του, με πρόσθετα στιλιστικά στοιχεία και μάσκα που αντλούσε την έμπνευσή της από το coupe μοντέλο Capeta των 2.6 λίτρων, η οποία όμως έμεινε στη φάση του πρωτοτύπου (Interlagos II). H συνολική παραγωγή του αυτοκινήτου αρίθμησε 822 μονάδες (218 το 1962, 138 το 1963, 209 το 1964, 149 το 1965 και 108 το 1966). Στις ημέρες μας, το μοντέλο χαίρει μεγάλης εκτίμησης από τους συλλέκτες και φυλάσσεται από αυτούς ως κόρη οφθαλμού, ενώ οι φίλοι του μπορούν να το δουν και να το θαυμάσουν από κοντά σε πλήθος εκδηλώσεων νοσταλγικού χαρακτήρα...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

WILLYS INTERLAGOS BERLINETTE
Αμάξωμα: διθέσιο coupe
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 845 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 58 mm x 80 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.2:1
Καρμπιρατέρ: Solex 32 PIBT
Ισχύς: 52 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ.
Ροπή: 75 Nm στις 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Μήκος: 3.850 χλστ.
Πλάτος: 1.450 χλστ.
Ύψος: 1.220 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.100 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.220 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.220 χλστ.
Ελαστικά εμπρός: 145 x 380
Ελαστικά πίσω: 145 x 380
Βάρος: 680 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1962-1966
Μονάδες παραγωγής: 744 (822)

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας