Carhistory.gr Logo
  » lost names » Wolseley 6/90
Wolseley 6/90
lost names
H ναυαρχίδα του άλλοτε κραταιού Βρετανού κατασκευαστή υπήρξε το πρώτο του μοντέλο με κινητήρα της Austin, ενώ για τους φίλους του ήταν «το τελευταίο αληθινό Wolseley»

Το Six-Ninety ήταν ένα εξακύλινδρο τετράθυρο sedan, που παραγόταν στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Wolseley Motors Limited από το 1954 μέχρι το 1959, αντικαθιστώντας στην κορυφή της γκάμας της το επίσης ποιοτικό και πολυτελές Six-Eighty. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, που μοιραζόταν πλήθος κοινών σχεδιαστικών στοιχείων και μηχανικών μερών με το Morris Six, το 6/90 ήταν από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης το δίδυμο αδελφάκι του Riley Pathfinder. Oι ομοιότητες αυτές εξηγούνται από το γεγονός ότι η Morris, η Riley και η Wolseley ήταν θυγατρικές εταιρείες της Nuffield Organisation, που από το 1952 είχε συγχωνευτεί με την Austin, με αποτέλεσμα τη δημιουργία της British Motor Corporation (BMC). Κάπως έτσι, ο 6κύλινδρος κινητήρας των 92 ίππων της Austin βρέθηκε κάτω από το καπό του Six-Ninety, που επειδή σχεδιάστηκε από το παλαιό ηγετικό σχήμα της εταιρείας (την Nuffield Organisation) θεωρείται από τους φίλους της ως «το τελευταίο αληθινό Wolseley».



Σταδιοδρομία
Δικαιολογώντας ίσως τον άτυπο τίτλο που εκ των υστέρων του αποδόθηκε, το Six-Ninety έφερε όλα τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της Wolseley: Προσεγμένο εσωτερικό και σύμφωνο με ό,τι θεωρούσαν πολυτελές εκείνη την εποχή, ακριβή απομίμηση ξύλου στο ταμπλό, στοιχεία δέρματος στα καθίσματα, διακριτική χρήση χρωμίου στις εξωτερικές επιφάνειες και στη μάσκα του αυτοκινήτου. Όσο για τις επιρροές, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι είχαν μια ιταλική χροιά, ειδικότερα της διάσημης σχολής Pininfarina. Ασφαλώς, δεν έλειπαν και οι ιδιαιτερότητες: Το χειρόφρενο ήταν τοποθετημένο κάτω από το ταμπλό, στην πλευρά της κολόνας του τιμονιού, ενώ στη δεύτερη σειρά του μοντέλου ο επιλογέας των ταχυτήτων βρισκόταν στο δάπεδο και εντελώς δεξιά (ή αριστερά, αν το αυτοκίνητο πήγαινε για εξαγωγή). Tο βρετανικό περιοδικό Motor δοκίμασε τη ναυαρχίδα της Wolseley το 1955, υποβάλλοντάς τη και σε μετρήσεις. Με βάση αυτές, το 6/90 επιτάχυνε από στάση έως τα 97 χιλιόμετρα την ώρα σε 17,3 δευτερόλεπτα, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 154 χιλιομέτρων την ώρα. Όσο για την μέση κατανάλωση σε καύσιμο, αυτή ανερχόταν στα 13,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η τιμή πώλησης του αυτοκινήτου τη χρονιά εκείνη ξεπερνούσε ελάχιστα τις 1.050 λίρες Αγγλίας μαζί με τους φόρους. H δεύτερη σειρά του 6/90 παρουσιάστηκε το 1957, με αλλαγές στην ανάρτηση, αλλά και με επιλογή ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων για όσους το επιθυμούσαν. Ύστερα από οκτώ μήνες και μόλις 1.024 μονάδες παραγωγής έδωσε τη θέση της στην τρίτη σειρά, η οποία διέθετε ισχυρότερα φρένα και μεγαλύτερο πίσω παρμπρίζ. Η παραγωγή του μοντέλου έληξε οριστικά το 1959 με τον ερχομό του αντικαταστάτη του, του 6/99, που σχεδιάστηκε από το studio Pininfarina.

AΡΙΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Series I: 5.776
Series II: 1.024
Series III: 5.052 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: 4θυρο sedan
Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά της Αustin
Κυβισμός: 2.639 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 79.38 mm x 88.9 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.3:1
Καρμπιρατέρ: 2 SU
Ισχύς: 92 ίπποι στις 4.250 σ.α.λ.
Ροπή: 183 Nm στις 2.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 154 χλμ/ώρα
0-97 χλμ./ώρα: 17,3 δλ.
Μήκος: 4.775 χλστ.
Πλάτος: 1.702 χλστ.
Ύψος: 1.575 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.883 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: χλστ.
Βάρος: 1.492 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1954-1959
Μονάδες παραγωγής: 11.852

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας